اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن محدود به جامعه قرآنی‌ نباشد
کد خبر: 4114410
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن محدود به جامعه قرآنی‌ نباشد

مسئول خانه مطبوعات خوزستان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن نباید محدود به جامعه قرآنی‌ باشد، گفت: اگر بتوانیم دورهمی‌های قرآنی را به ویژه در فضاهای جدیدی مثل مراکز فرهنگی و هنری بیش‌تر کنیم برنده این مسابقات خواهیم بود‌‌.

افتخار فرجافتخار فرج، پیشکسوت رسانه و مسئول خانه مطبوعات استان خوزستان در حاشیه برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از برگزاری این رویداد در اهواز بسیار خوشحال هستم.

وی تصریح کرد: باید به مسابقات قرآن اهمیت ویژه‌تری داده می‌شد و پیش‌زمینه‌ای برای انعکاس این رویداد اتفاق می‌افتاد. این پیش‌زمینه توسط دستگاه‌های همسو شکل نگرفته است، یعنی حداقل شهرداری و دستگاه‌هایی که در سطح شهر بیلبورد دارند، با ذکر یک پیام قرآنی اعلام می‌کردند که مسابقات قرآنی برگزار می‌شود‌. این ساده‌ترین راه حل است که فضا را برای برگزاری مسابقات مهیا کنند.

فرج ادامه داد: اطلاع‌رسانی فقط بین قرآنی‌ها باشد بلکه مردم باید مطلع شوند که چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر اهواز برگزار می‌شود، اما این اتفاق نیفتاده است. امیدوارم در این چند روز بیلبورد‌ها بالا رود و توصیه‌ها برای توجه به قرآن، خوانش آن و دورهمی‌های قرآنی ذکر شود.

مسئول خانه مطبوعات استان خوزستان با بیان اینکه رسانه یک رویداد انگیزه‌ای برای ایجاد این حرکت است، گفت: اگر بگوییم به قرآن عمل کنید و به آن توجه کنید، خوب است، اما وقتی یک رویداد بزرگ قرآنی برگزار می‌شود و بزرگان قرآنی کشور و شهر در آن جمع می‌شوند بهانه و انگیزه بهتری برای توجه دادن به قرآن فراهم می‌شود‌. به نظرم می‌رسد اینکه بعد از سال‌ها خوزستان میزبان این مسابقات شده است، باید بیش از این توجه می‌شد که این اتفاق نیفتاد.

فرج گفت: آنچه قرآن کریم را از سایر مکتوبات متمایز می‌کند این است که هر کس به فراخور فهم خود می‌تواند از آن بهره‌مند شود. اگر بتوانیم دورهمی‌های قرآنی را بیش‌تر کنیم برنده این مسابقات خواهیم بود‌‌، به ویژه در فضاهایی که فرهنگ تولید می‌شود. مساجد و حسینیه‌ها، مراکز فرهنگی و ورزشی از این دست فضاها هستند‌، جدیداً فضاهای فرهنگی شکل گرفته که ما از آنها غفلت می‌کنیم مانند کافه‌ها. قرآنیان با تمام احترامی که برای عقاید آنها قائل هستم باید در چنین فضاهایی حضور پیدا کنند، چراکه اگر نرویم قافیه را می‌بازیم.

این پیشکسوت رسانه در پایان اظهار کرد: نباید این مسابقات به عنوان یک رویداد اینجا بگذرد و تمام شود. اهل قرآن و تفکر چرا همه جلسات و مباحث خود را به مساجد می‌برند؟ اهل مسجد، خودشان دنبال این مباحث هستند و معارف قرآن به گوششان آشنا هست. ما باید بعضی از گفت‌وگوها را در فضایی مثل کافه شکل بدهیم، این کار از کسانی که علم قرآن و حدیث دارند بر می‌آید. فضای تک بعدی با این کارها شکسته خواهد شد‌، اما اگر این مرزبندی ادامه پیدا کند، به نفع کسی نخواهد بود و به ویژه آیندگان متضرر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha