انتخاب الگوی صحیح اصلی مهم در راه رسیدن به کمال است
کد خبر: 4114288
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

انتخاب الگوی صحیح اصلی مهم در راه رسیدن به کمال است

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه انتخاب الگوی درست اصل مهم در ‌راه رسیدن به کمال است، فاطمه(س) را الگویی کامل برای بشریت دانست و گفت: زنان جامعه برای رسیدن به حیات طیبه نیازمند چنین الگوی جامعی هستند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 23 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به آیه 8 سوره تحریم گفت: در این آیه شریفه خداوند متعال اهل ایمان را دعوت به توبه نصوح کرده است و وعده داده اگر بندگان مؤمنش توبه نصوح داشته باشند، دو پاداش به آنها عطا کند که نخست آنکه بر تمام خطاهای آنان سرپوش بگذارد و آن را نادیده بگیرد و دوم بهشت و نعمت‌هایش نصیب آنها سازد.

وی در توضیح توبه نصوح اضافه کرد: نصوح به معنای خالص و توبه نصوح یعنی توبه خالص و قرآن کریم برای توبه نصوح سه رکن اساسی ذکر کرده است که اگر ارکانی از جمله انصراف از گناه، ایمان به خدا و قیامت و سایر معارف دینی، انجام عمل صالح و هدایت‌پذیری و هدایت‌گری در توبه محقق شود آن توبه، توبه نصوح است.

دهقان‌نیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) شخصیت دختر بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا را اینگونه معرفی کرد: «لَوْ كانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَكانَتْ فاطِمَةَ، بَلْ هِيَ اَعْظَمُ. اِنَّ فاطِمَةَ اِبْنَتي خَيْرُ اَهْلِ الأَرْضِ عُنْصُراً، شَرَفاً، وَ كَرَماً» اگر خوبی و نيكی شکل و شمائلی داشته باشد، آن شكل فاطمه است. بلكه فاطمه برتر از آن است. دخترم  فاطمه بهترين اهل زمین از جهت اصل و نسب و شرافت و بزرگواری است.

وی ادامه داد: زنان جامعه اسلامی ما برای رسیدن به حیات طیبه و ساختن یک زندگی سالم، نیازمند چنین الگوی کامل و جامعی هستند. اصل الگوگیری از دیگران یک اصل فطری است که خداوند متعال در وجود هر انسانی آن را به ودیعت نهاده است. ‏مهم این است که چه کسی را الگوی خود قرار دهیم. البته الگوگیری نباید از روی ناآگاهی و هوی و هوس باشد، بلکه باید از روی تعقل و دقت صورت گیرد.

‏دهقان‌نیری ادامه داد: خداوند متعال به عنوان خالق بشر، پیامبرش را به عنوان یک نقشه و مدل زندگی سالم و کامل معرفی کرده و می‌فرماید: «لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ». یقیناً ﺑﺮﺍی ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﺍﻟﮕﻮی ﻧﻴﻜﻮیی ﺍﺳﺖ. امام عصر که خود الگوی کامل و جامعی برای بشریت است می‌فرماید: «وَ فی ابنةِ رسولِ الله لی اُسوةٌ حَسَنَةٌ؛ مادرم فاطمه(س) الگوی من است.» 

امام جمعه شاهدیه افزود: انتخاب الگوی درست یک اصل مهم در ‌راه رسیدن به کمال است. امروز تلاش گسترده رسانه‌ غرب، این است كه با شعار «زن، زندگی، آزادی» زنان هرزه غرب را الگوی آنها معرفی کند. در واقع در طول تاریخ بشر دو زمان است که بیشتر از زمان‌های دیگر در حق زنان ظلم شد. نخست دوران جاهلیت قبل از اسلام بود که کمترین ارزشی برای زنان قائل نبودند، و دوم در جاهلیت مدرن امروز است. دورانی که زن را وسیله‌ای برای تبلیغ کالا و هوسرانی و التذاذ مردان قرار داده‌اند و تنها راه نجات زنان جهان از وسوسه شیاطین روزگار این است که به دامن اسلام بازگردند.

وی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان یزد گفت: در این شرائطی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند و در این هوای سرد، و در  کنار این همه تبلیغات رسانه‌ای دشمن، این حضور گسترده در استقبال رئیس جمهور محترم بیانگر آن است که دشمن در محاسبه خود دچار اشتباه شده و هنوز ملت ایران را نشناخته است و نمی‌داند که این ملت به پای انقلاب و اسلام و شهدا محکم ایستاده است.

امام جمعه شاهدیه بیان کرد: از استاندار محترم و سایر مدیران و مسئولان استان درخواست دارم که مردم وظیفه خود را به خوبی در استقبال از رئیس جمهور محترم انجام دادند. اکنون وظیفه شماست که قدرشناس این مردم باشید و قدرشناسی از مردم به این است که تمام مصوبات این سفر عملیاتی شود.

انتهای پیام
captcha