نشست «نقش زن در تربیت نسل مهدوی» در بندرترکمن برگزار شد
کد خبر: 4114239
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

نشست «نقش زن در تربیت نسل مهدوی» در بندرترکمن برگزار شد

به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته زن نشست «نقش زن در تربیت نسل مهدوی» با حضور امام جمعه بندرترکمن و بانوان حوزوی برگزار شد.

حجت الاسلام منصوری ام جمعه بندرترکمن

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته زن نشست «نقش زن در تربیت نسل مهدوی» با حضور امام جمعه بندرترکمن و بانوان حوزوی روز گذشته،۲۲ دی‌ماه در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بندرترکمن برگزار شد.

امام جمعه بندرترکمن در این مراسم گفت: همه انسان‌ها در برابر امام عصر(عج) مسئول هستند و برای زمینه‌سازی ظهور آن حضرت وظایفی را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: زنان علاوه بر نقش عمومی که همه انسان‌ها دارند، می توانند در مواردی به طور خاص و ویژه ایفای نقش کنند.

وی با بیان‌اینکه تربیت نسل مهدوی یکی از مهمترین نقش‌های بانوان در عصر غیبت است، افزود: زنان باید ویژگی‌های عصرغیبت را برای فرزندان خود تبیین کنند تا آنها این فرهنگ را به نسل بعد انتقال دهند.

امام جمعه بندرترکمن گفت: مادران باید برای تربیت نسل مهدوی، خود را متناسب با پیشرفت علم و دانش بروز کنند و ویژگی‌های عصر مهدوی را در تربیت خود پیاده کنند.

وی افزود: ثبات بر ایمان در عصر غیبت بسیار مهم و حیاتی است، زیرا دشمن در صدد تضعیف ایمان است بنابراین زنان باید در تربیت کردن برای ثبات ایمان فرزندان خود روشنگری کنند.

همچنین در این مراسم مولودی‌خوانی، اقامه نماز جماعت، مسابقه و دکلمه خوانی و تجلیل از دختران با نام مبارک زهرا و فاطمه(س) توسط امام جمعه بندرترکمن از جمله برنامه‌های این مراسم در جشن ولادت حضرت زهرا(س) بود.

انتهای پیام
captcha