رسانه‌ها اقدامات تحلیلی در حوزه جهاد تبیین را دنبال کنند
کد خبر: 4114056
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

رسانه‌ها اقدامات تحلیلی در حوزه جهاد تبیین را دنبال کنند

سید‌محمدرضا طالبی با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین انتظارات از اصحاب رسانه بیش از اقدامات فعلی است، گفت: جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری یک فریضه فوری و قطعی است.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، ۲۱ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس بسیج رسانه اظهار کرد: خبرنگاران سفیران گمنامی هستند که در گمنامی به نحو احسن به وظیفه بزرگ و خطیری که دارند عمل می‌کنند.

وی با بیان اينکه روشن کردن افکار عمومی و افزایش آگاهی جامعه از رسالت‌های خبرنگاران است، تصریح کرد: در حوزه خبرنگاری باید به‌صورت عادلانه، صادقانه و منصفانه عمل شود و این ویژگی‌ها باعث جذب مخاطب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مخاطب زمانی که صداقت و انصاف را در نوشته خبرنگار ببیند به آن رسانه اعتماد می‌کند، بیان کرد: اولین روزنامه کشور در دوره قاجاریه منتشر شد.

طالبی با بیان اینکه در دوران انقلاب مشروطه، مردم با استفاده از رسانه ار قضایا مطلع می‌شدند، افزود: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز رسانه نقش بی‌بدیلی را ایفا کرد.

وی با بیان اينکه در دوران جنگ و دفاع هشت ساله نیز خبرنگاران در کنار فرماندهان در خطر مقدم حضور داشتند تا روایتگر ایثارگری‌ها باشند، تصریح کرد: نقد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دولتی از وظایف رسانه است، اما به خاطر داشته باشیم این نقد باید منصفانه باشد.

طالبی با بیان اينکه لازم است کوتاهی‌ها و قصورها مطالبه‌گری شود ولی در کنار آن اقدامات صورت گرفته را نیز بازگو کنیم، ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی، ملی و استانی اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده که در قلم خبرنگاران دیده شد.

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین انتظارات از اصحاب رسانه بیش از اقدامات فعلی است، بیان کرد: جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری یک فریضه فوری و قطعی است که برای این فریضه در حد وجوب باید کار جدی و قابل تأمل و کار تحلیلی بیش از قبل برای مردم انجام داد. اگر کار در حوزه جهاد تبیین را جدی بگیریم دشمن با امپراطوری رسانه‌ای خود نخواهد توانست بر مغز و ذهن جوان ما تأثیر منفی بگذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه لازم است با کار مستند و بیان واقعیت‌ها اقناع سازی را دنبال کنیم، اظهار کرد: رسانه باید خباثت‌ها و دیکتاتوری‌های دشمن را نیز برای جوانان بیان کند. هجمه‌های دشمن در طول 43 سال گذشته اگر برای هر کشور دیگری رخ می‌داد قطعا براندازی صورت می‌گرفت. دشمن ضعف‌های ما را چندین برابر نشان می‌دهد، اما انقلاب اسلامی به‌واسطه نگاه‌های اعتقادی ثابت‌قدم مانده است.

انتهای پیام
captcha