اعلام فراخوان جشنواره مطبوعاتی «قرآن و قلم» و «قاب قرآنی»
کد خبر: 4113814
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

اعلام فراخوان جشنواره مطبوعاتی «قرآن و قلم» و «قاب قرآنی»

جشنواره مطبوعاتی «قرآن و قلم» و جشنواره عکاسی «قاب قرآنی» ویژه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری این مسابقات در استان خوزستان برگزار می‌شوند.

فراخوان جشنواره مطبوعاتی «قرآن و قلم» و «قاب قرآنی»به گزارش ایکنا از خوزستان، دو جشنواره مطبوعاتی «قرآن و قلم» و جشنواره عکاسی «قاب قرآنی» ویژه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری این مسابقات در استان خوزستان برگزار می‌شوند.

موضوعات این دو جشنواره شامل: فرهنگ ولایت و مهدویت با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی، جهاد و مقاومت قرآنی، پوشش و عفاف قرآنی، فرهنگ ایثار و شهادت در آموزه‌های قرآنی هستند.

جشنواره «قرآن و قلم» در بخش‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش توصیفی یا خبری، خبر، مصاحبه، تیتر، صفحه‌آرایی و گرافیک، برگزار می‌شود. 

بخش‌های جشنواره عکاسی «قاب قرآنی» نیز شامل تک‌عکس، گزارش تصویری، عکس خبر و عکاسی با موبایل است.

در هر رشته سه نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرند. شرایط و مقرارت شرکت در جشنواره طبق فراخوان به شرح زیر است:

آثار ارسالی باید از تاریخ 1 مهر 1401 تا 30 دی‌ماه 1401 در مطبوعات مکتوب استانی، خبرگزاری‌ها، در پایگاه‌های خبری صفحات و ضمیمه‌های استانی نشریات سراسری منتشر شده باشند. آثار جشنواره صرفاً از طریق ارسال به نشانی دبیرخانه پذیرش می‌شود. 

نشانی دبیرخانه جشنواره، اهواز، فلکه سوم کیانپارس، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان (دبیرخانه چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم) است.

یادآور می‌شود؛ چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 22 تا 28 دی در اهواز برگزار می‌شود. رشته‌های این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء قرآن کریم است.

مسابقات آقایان از 23 تا 27 دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز و مسابقات بانوان از 24 تا 27 دی در سالن اجتماعات گیت بوستان برگزار می‌شوند. افتتاحیه این مسابقات ساعت 15 فردا پنج شنبه 22 دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز و اختتامیه این رویداد نیز چهارشنبه 28 دی در همین مکان خواهد بود. 187 متسابق از نقاط مختلف کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha