نشست «ارا‌ئه توانمندی‌های دانشگاه به وزارت دفاع و تبیین مدل‌های همکاری» در مازندران برگزار شد
کد خبر: 4113652
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

نشست «ارا‌ئه توانمندی‌های دانشگاه به وزارت دفاع و تبیین مدل‌های همکاری» در مازندران برگزار شد

نشست «ارائه توانمندی‌های دانشگاه به وزارت دفاع و تبیین مدل‌های همکاری» با حضور مدیران ارشد وزارت دفاع در دانشگاه مازندران برگزار ‌‌شد.

جمال قاسمی

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست «ارائه توانمندی‌های دانشگاه به وزارت دفاع و تبیین مدل‌های همکاری» با حضور مدیران ارشد وزارت دفاع دوشنبه، 19دی در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار ‌‌شد.

جمال قاسمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، در این نشست با اشاره به آماری از تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی و اماکن موجود در دانشگاه، گزارشی از دست‌آوردهای متعدد و شاخص در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و تولید دانش‌بنیان با تکیه بر توان متخصصان جوان و متعهد حاضر در دانشگاه را ارایه کرد.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی دانشگاه مازندران در عرصه‌های مختلف جامعه و صنعت، و وجود ظرفیت‌های خوب موجود در آن گفت: پرورش و تحویل دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، فناوری‌های نوین آمل و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که سال‌ها به ‎عنوان یکی از دانشکده‌های تابعه دانشگاه مازندران به فعالیت مشغول بودند و هم‌چنین حضور بیش از 100هزار دانشجوی این دانشگاه در مناصب و موقعیت‌های مختلف خدمت در کشور، بیانگر ریشه‌دار بودن و خدمات شایسته‌ای است که این دانشگاه در مسیر اعتلای نظام آموزشی و سربلندی ایران اسلامی انجام داده است.

قاسمی با اشاره به انتخاب مرکز هدایت شغلی دانشگاه مازندران به‌عنوان تنها مرکز برگزیده کشور در سال 1401، تصریح کرد: این اتفاق به‌واسطه برگزاری رویدادهای مختلف از جمله رویداد کوک، بهره‌وری، طرح کوآپ و ... در مسیر گذر از دانشگاه نسل اول و دوم به سمت دانشگاه نسل 3 و 4 به وقوع پیوست که بیانگر توان بالای این دانشگاه است که تنها به دلیل عدم حضور در مرکز استان، همواره مغفول مانده و کمتر مورد مشورت قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خاطرنشان کرد: در صورت دعوت از دانشگاه جهت بهره‌گیری از توان و تخصص اساتید نخبه و پژوهش‌گران برتر همانند واگذاری میز اقتصاد دریا به این دانشگاه در بحث میز دولت و دانشگاه با هماهنگی مرکز استراتژیک ریاست جمهوری، می‌توان به عبور از مشکلات موجود در جامعه و صنعت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و ... امیدوار بود.

در ادامه این نشست، نمایندگان وزارت دفاع با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با حشمت‌الله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران دیدار و درباره موضوع‌های مطرح شده در نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یادآور می‌شود: معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه به وزارت دفاع و تبیین مدل‌های همکاری توسط نمایندگانی از دانشکده‌های مهندسی و فناوری و علوم دریایی، علوم پایه، شیمی، علوم اقتصادی و اداری، مرکز علوم شناختی، مرکز رشد واحدهای فناور و پژوهشکده شهید ستاری دانشگاه مازندران، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های وزارت دفاع و تبیین مدل‌های همکاری توسط نمایندگان این وزارت‌خانه، ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و بازدید از برخی از اماکن علمی و تحقیقاتی دانشگاه از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام
captcha