بشر بیش از هر زمان دیگر تشنه فرهنگ ائمه اطهار(ع) است
کد خبر: 4113366
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

بشر بیش از هر زمان دیگر تشنه فرهنگ ائمه اطهار(ع) است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بحران‌هایی که تمدن غربی و زندگی مادی برای انسان معاصر ایجاد کرده است، گفت: در این دنیای مادی بشر امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف و فرهنگ ائمه اطهار(ع) است، فرهنگی که برگرفته از قرآن و مطابق با فطرت پاک انسان‌ها و نسخه‌ نجات‌بخش زیست فردی و اجتماعی بشریت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌ رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ یاد مرحوم حجت‌الاسلام اژه‌ای یکی از بنیان‌گذاران این اتحادیه را گرامی داشت و اظهار کرد: از مهم‌ترین رسالت‌های اولیا، اوصیا و انبیاء الهی هدایت مردم بوده، آن حضرات در امر هدایت و نجات خلق بسیار دلسوز بودند و اگر بخواهیم به آن حضرات شبیه شویم و در مسیر آنها گام برداریم، باید از آنها تبعیت کنیم.

وی دلسوزی برای مردم را یکی از مصادیق تبعیت از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) دانست و بیان کرد: خود را به آب ‌و آتش زدن برای هدایت و نجات مردم یکی از مصادیق تبعیت از اولیا و انبیاء الهی است و این امر برای کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، دشواری و اهمیت بالاتری دارد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: تلاش برای نجات انسان‌های گرفتار در فرهنگ فاسد و منحط غربی از اقدامات بسیار ارزشمند است، نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان مسیحی اروپا و آمریکا یکی از مصادیق نصح و دلسوزی برای هدایت و نجات انسان‌هاست.

وی بارگاه مطهر امام رضا(ع) را کانون رشد، تعالی، تربیت و الهام‌بخشی به انسان‌ها برای زیستی مؤمنانه و سعادتمندانه دانست و تصریح کرد: باید از این آستان نورانی که محل حضور امام حی و حاضر است، الهام گرفت، این آستان نورانی بارگاه قدس عالم آل محمد(ص) بوده و بهترین مکان برای توسل به حضرت رضا(ع) برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف به‌ویژه عرصه‌های علمی است.

مروی شناساندن ائمه اطهار(ع) را از بهترین انواع تبلیغ دین دانست و با اشاره به این فرمایش امام رضا(ع) که «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لتبعونا؛ مردم زیبایی سخنان ما را بدانند، از ما تبعیت خواهند کرد»، بیان کرد: در این دنیای مادی بشر امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف و فرهنگ ائمه اطهار(ع) است، فرهنگی که برگرفته از قرآن و مطابق با فطرت پاک انسان‌ها و نسخه‌ نجات‌بخش زیست فردی و اجتماعی بشریت است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی، نماینده رهبر معظم انقلاب در امور انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این انجمن‌ها ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha