همایش «مکتب شهید سلیمانی؛ بصیرت و مقاومت» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4113358
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

همایش «مکتب شهید سلیمانی؛ بصیرت و مقاومت» در کردستان برگزار شد

همایش «مکتب شهید سلیمانی؛ بصیرت و مقاومت» به همت بسیج اساتید دانشگاه کردستان، امروز، 19 دی برگزار شد.

حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در همایش «مکتب شهید سلیمانی؛ بصیرت و مقاومت» که امروز، ۱۹ دی‌ماه در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای سردار شهید سلیمانی،‌ گفت: انسان مسیر درست را تنها باتقوا می‌یابد و این تقوا از شناخت درست پدید می‌آید و برای شناخت صحیح بصیرت باید به کار گرفته شود.

وی مسیر درست همراه با مقاومت را شناخت دقیق رویدادها دانست و افزود: مقاومت محصول ایمان و تقوای افرادی مانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است لذا همانند جهاد تبیین که مدنظر مقام معظم رهبری است باید در بحث مقاومت و تقوا هم تبیین صورت گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به نگرانی‌هایی که این روزها در برخی از افراد برای ادامه راه است، بیان کرد: اگر شناخت درست و بصیرت باشد هیچ‌گاه تردید نخواهیم داشت و به ادامه راه امیدوار خواهیم بود.

وی افزود: پیامبر آنچه که در نهادش بود را قبل از پیامبری پذیرفت و اکنون نیز ما باید از خدا بخواهیم که راه درست و غلبه بر نفس اماره نصیب ما شود و در حوادث علم درست داشته باشیم.

قادرزاده با اشاره به اینکه گاهی برخی افراد به سبب فعالیت‌های خود، مورد اتهام دشمن هستند، گفت: نمی‌توان ادعای دین داشت ولی با شرایط موجود عناد داشت و شرایط ناخوشایند را پذیرفت، پس در مسیر خود باید تحمل کرد و تبیین به کار بست، سعی کنیم سرزنشت بشویم و مورد اتهام باشیم اما نلرزیم و مسیر درست را ادامه دهیم و این هم صبر را می‌طلبد.

وی با اشاره به آیه 3 سوره مبارک والعصر که می‌فرماید: «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ؛ مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏‌اند»، یادآور شد: صبر از شناخت درست سرچشمه می‌گیرد و اگر در این روزها شناخت کسب شود، صبر هم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha