عصبانیت دشمن، نشانگر صحیح بودن مسیر انقلاب است
کد خبر: 4113356
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

عصبانیت دشمن، نشانگر صحیح بودن مسیر انقلاب است

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با محکومیت اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو نسبت به مقدسات و مراجع و با تاکید بر این‌که این نشریه سابقه طولانی در اهانت به مقدسات و مراجع ما دارد، تصریح کرد: طبق فرمایش امام راحل، عصبانیت دشمن از کارها و اقداماتمان نشانگر صحیح بودن مسیر است و اگر دشمن با موشک اقدام به ترور سردار دلاورمان کرده و یا نسبت به دستاوردهای حوزه هسته‌ای و پزشکی هجمه وارد می‌کند، حاکی از اثرگذاری‌ها و پیشرفت‌هایمان است.

علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، امروز، 19 دیماه، در آیین گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام زن در جهاددانشگاهی استان، با محکومیت اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو نسبت به مقدسات و مراجع و با تاکید بر این‌که این نشریه سابقه طولانی در اهانت به مقدسات و مراجع ما دارد، تصریح کرد: طبق فرمایش امام راحل، عصبانیت دشمن از کارها و اقداماتمان نشاگر صحیح بودن مسیر است و اگر دشمن با موشک اقدام به ترور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی کرده و یا نسبت به دستاوردهای حوزه هسته‌ای و پزشکی هجمه وارد می‌کند، حاکی از اثرگذاری‌ها و پیشرفت‌هایمان است.

وی با اشاره به این‌که هجمه دشمنان در جریانات اخیر و مطرح کردن شعارهای مربوط به زن نشان از نقطه عطف و جایگاه رفیع حجاب و مقام زن در جامعه ما دارد که باید از آن مراقبت کنیم، افزود: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به استکبار جهانی پاسخ نه داد که این شعار یک آرمان بوده و در این مسیر هزاران شهید نثار کردیم و این ایثار ادامه دارد تا ریشه های تنومند انقلاب به برکت خون شهدا استوار و مقتدر به مسیر خود ادامه دهد.

فاتحی فر، با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و روز زن، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) بهترین الگوها بوده و حضرت زهرا الگو و اسوه‌ای بی‌همتا بوده و رهبر معظم انقلاب در سه مقوله در این رابطه صحبت کرده‌اند که شامل بعد معنوی و معرفتی، زندگی خانوادگی و همچنین بعد سیاسی و اجتماعی حضرت(س) است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که طبق روایت‌ها، حضرت فاطمه زهرا(س) به جز در موضوع نبوت و امامت در سایر ویژگی‌ها همانند پیامبر گرامی اسلام و امیرالمونین(ع) بودند، اضافه کرد: مادران، پیشرانان فرهنگ ایثار جامعه هستند که خداوند متعال در سوره بقره و لقمان، احترام به پدر و مادر و همچنین سختی‌هایی که مادران متحمل می‌شوند را مورد تاکید قرار داده است.

وی با اشاره به جمله مرد از دامن زن به معراج می‌رود، اضافه کرد: مادران دارای جایگاه والایی بوده و همین مادران فداکار، سردار سلیمانی‌ها و سیدکاظم آشتیانی‌ها را متولد و تربیت کرده‌اند.

فاتحی فر، با بیان این‌که جهاددانشگاهی و به ویژه حوزه درمان ناباروری مدیون زحمات سیدکاظم آشتیانی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود همواره به خدمات ایشان تاکید کرده‌اند، گفت: اخیرا ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان را به نام شهید کاظم آشتیانی مزین کرده و در آینده نیز احداث مجتمع پزشکی در بیش از ۵۰۰۰ متر فضا در خاوران را در برنامه داریم که به نام این شخصیت والامقام نام‌گذاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی استان به برکت خون ۲۲ شهید تنومند شده و تا به امروز استوار فعالیت‌هایش را ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در ۲۷ دی ماه نیز مراسم بزرگداشتی در این رابطه خواهیم داشت.

فاتحی‌فر با بیان این‌که ۵۰ درصد همکاران جهاددانشگاهی استان را بانوان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: مجموعه جهاد نیز با ایثار و مجاهدت این بانوان به این مرحلخ رسیده که در این مراسم از بانوان جهادگر مجموعه قدردانی کرده و سپاسگزار  زحمات و مجاهدت‌هایشان هستیم.

وی در ادامه به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و افزود: مادران شهدا قبل از این‌که فرزندشان شهید شود، خودشان شهید می‌شوند که قدردان این مادران هستیم و تلاش خواهیم کرد در مسیر شهدا قدم برداشته و جزو رهروان شهدا باشیم.

وی در ادامه سخنانش به قیام ۱۹ دی مردم قم اشاره کرد و گفت: مردم قم از ۱۸ دی سال ۱۳۵۶ در اعتراض به انتشار مقاله‌ای اهانت آمیز در روزنامه اطلاعات علیه امام خمینی(ره)، قیام کردند که نقطه عطف آن در ۱۹ دی اتفاق افتاد و پی از آن مردم تبریز در چهلم شهدای قم به قیام پرداخته و این حرکت سلسله قیام‌هایی را در کشور رقم زد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام
captcha