معرفی آرای برتر قضایی در عرصه زن و خانواده
کد خبر: 4113264
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

معرفی آرای برتر قضایی در عرصه زن و خانواده

اولین «جشنواره ملی آرای قضایی در حوزه زن و خانواده» برگزار می‌شود.

معرفی آرای برتر قضایی در عرصه زن و خانواده

به گزارش ایکنا، اولین «جشنواره ملی آرای قضایی در حوزه زن و خانواده» فردا سه‌شنبه 20 دی ماه با محور شناسایی آرای قضائی برتر در حوزه زنان که بیشترین انطباق را با استحکام خانواده و تحکیم جایگاه زنان دارد، برگزار می‌شود.

این جشنواره از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و پژوهشگاه قوه قضاییه در چهارچوب تفاهم‌نامه همکاری مشترک در دو سطح ارزیابی و تجلیل از آرای قضایی برتر در حوزه زنان ‌و آسیب‌شناسی و نقد رویه قضایی در همین حوزه برگزار می‌کنند.

«شناسایی راهکارهای ارتقای کیفیت دادرسی در حوزه زن و خانواده»‌، «ترویج، تقویت، نهادینه سازی و استفاده کارآمد از تمامی ظرفیت‌های نظام حقوقی کشور در صدور آرای قضایی متقن، ‌مستندل، مستند و منطبق با عدالت محوری در پرونده‌های قضایی مربوط به زنان»،‌ «ایجاد زمینه‌های لازم برای ارتقای دانش، مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قضات»، و «معرفی رویه‌های قضایی برجسته و آسیب‌شناسی رویه قضایی در حوزه و زن و خانواده اهداف و محورهای این جشنواره است.

یادآوری می‌شود، دبیرخانه جشنواره ملی آرای قضایی با محوریت زن و خانواده با استعلام از دادگستری استان‌ها و قضات سراسر کشور به گردآوری آراء برتر در حوزه زنان پرداخته است. این آرا که بیشتر در حوزه استحکام خانواده و تحکیم جایگاه زنان بر مبنای شاخص‌های مرتبط به حوزه زن و خانواده است سپس توسط هیئت داوران بررسی و برترین آرای قضائی حوزه و خانواده استخراج شده و فردا ضمن معرفی این آرا از قضات برتر صادر کننده آرای برتر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha