پرداخت زکات موجب بهبود روابط اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4112481
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
ایمانیه:

پرداخت زکات موجب بهبود روابط اجتماعی می‌شود

استاندار فارس با اشاره به آیه 41 سوره حج و تأکید بر ضرورت توجه مدیران به این آیه گفت: نماز و پرداخت زکات می‌تواند در روابط اجتماعی تأثیرگذار باشد و آن‌ها را بهبود بخشد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 15 دی‌ماه در جشنواره کشوری علمی، ترویجی زکات در شیراز با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های نمونه زکات در کشور است، گفت: بحمدالهی با یک برخورد پدرانه مهربانانه با مددجویان کمیته امداد برخورد می‌شود.

وی با تصریح اینکه این جشنواره برای نخستین بار خارج از تهران و در شیراز برگزار شده است، افزود: فارس یک استان حاصل‌خیز است و کشاورزان و دامداران و افرادی که باید زکات پرداخت کنند، به شکل پررنگی در این عرصه حضور دارند.

ایمانیه خطاب به مدیران استان و شهرستان‌ها اظهار کرد: باید آیه 41 سوره حج « الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ...؛ مان كسانى كه چون در زمين به آنان توانايى دهيم نماز برپا مى دارند و زكات مى‏ دهند و به كارهاى پسنديده وامى دارند و از كارهاى ناپسند باز مى دارند...» مدنظر همه مسئولان قرار گیرد.

استاندار فارس اظهارکرد: تمام مدیران در حوزه اجرایی، نمایندگان مردم و همچنین افرادی که در حوزه قضایی و نیروهای مسلح باید بدانند که اولین وظیفه آن‌ها اقامه نماز و دوم ترویج و پرداختن زکات و استفاده بهینه از آن و توجه به موارد مصرف آن که عمران و کمک کردن به فقراست، می‌باشد.

وی با بیان اینکه اقامه نماز و پرداخت زکات می‌تواند در روابط اجتماعی تأثیرگذار باشد، گفت: البته باید توجه داشته باشد زکات تنها به معنای زکات مرسوم نیست بلکه همه انفاقاتی که مدنظر اسلام است در کلمه زکات آمده است و اگر فردی صاحب ثروت است باید انفاق و زکات را پرداخت که این مسئله باید بهبود ارتباطات اجتماعی شده و زمینه‌های نزول رحمت الهی را فراهم می‌کند و البته بعد تربیتی هم دارند.

ایمانیه با یادآوری اینکه طبق آیه مذکور بعد از اقامه نماز و احیای زکات در جامعه نوبت به امر به معروف و نهی از منکر می‌رسد، گفت: شاید بدون توجه به آن دو مقدمه، امر به معروف و نهی از منکر کمتر اثر بگذارد.

استاندار فارس با بیان اینکه طبق آیات قرآن پرداخت زکات برای تطهیر و پاک شدن اموال و تزکیه نفس مؤثر است، از پرداخت‌کنندگان زکات تقدیر کرد و گفت: آماده هستیم تا از اجرای این اصل اساسی اسلام با تمام قوا در استان حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha