ترویج مهارت‌آموزی به‌جای مدرک‌گرایی در سطح جامعه ضروری است
کد خبر: 4112275
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
امام جمعه ایلام:

ترویج مهارت‌آموزی به‌جای مدرک‌گرایی در سطح جامعه ضروری است

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه مدرک‌گرایی افت بزرگی است و باید این مسئله جای خود را به مهارت‌آموزی بدهد، گفت: آموزش‌های مهارتی باید منجر به نقش آفرینی فارغ التحصیلان در ایجاد اشتغال و تحرک و پویایی در سطح جامعه شود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، ۱۴ دی‌ماه در جمع مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام، اظهار کرد: نقش استاد و معلم در یادگیری و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مهم است و باید زمینه‌ها و امکانات لازم برای مهارت‌آموزی در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه علم و دانش  باید کاربردی و مهارتی باشد و برای یادگرفتن در مراکز آموزشی تلاش شود گفت: نخبگان باید کارآفرین باشند و برای دیگران شغل ایجاد کنند، اینکه خود نخبگان بیکار باشند فاجعه آفرین است همچنین مدرک‌گرایی افت بزرگی است و باید این مسئله جای خود را به مهارت‌آموزی، آموزش و یادگیری دهد.

کریمی‌تبار با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی باید منجر به نقش آفرینی فارغ‌التحصیلان شود، افزود: متأسفانه در تعدادی از مدارک رشته‌های دانشگاهی برای اشتغال مشکلاتی داریم و برای حل مشکل اشتغال در جامعه باید به سوی رشته‌ها و فراگیری کار‌های مهارتی حرکت کرد.

محمد نظری، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ایلام نیز گفت: اگر آموزش‌های مهارت محور دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای درست عملیاتی شود، زمینه اشتغال‌زایی و حتی کارآفرینی توسط این دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی فراهم می‌شود.

نظری با بیان اینکه میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد واحد‌های درسی این دانشگاه عملی محور و در کارگاه‌های آموزشی است، تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی باعث کارآفرینی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌شود و مهارت همراه با دانش کار از مهمترین نگاه‌های آموزشی به دانشجویان در این دانشگاه است.

وی گفت: از بین ۱۸۰ دانشگاه سطح کشور ۲ دانشگاه دختران و پسران در استان ایلام با یک هزار و ۴۰۰ دانشجو فعال است که این دانشجویان در رشته‌هایی چون حسابداری، معماری، صنایع شیمیایی، طراحی دوخت، عمران، مکانیک و پالایشگاه گاز در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha