مسئولان اخلاص شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند
کد خبر: 4112254
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

مسئولان اخلاص شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز صداقت بود،‌ گفت: مسئولان اخلاص و صداقت این شهید والامقام را الگوی خویش قرار دهند.

هفتمین روز تدفین شهید گمنام ۱۸ سالهبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در آیین هفتمین روز تدفین شهید گمنام ۱۸ ساله از عملیات بدر «شرق دجله» و سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در روستای طوقدار ساری برگزار شد، گفت: قدردان حضور برجسته و شایسته تحسین مردم شهیدپرور این روستا در آیین وداع، تشییع و تدفین شهید گمنام هستیم.

وی افزود: انسان برای سفر آخرت باید مطابق آیه 3 سوره زمر،‌ راستی و صداقت همراه داشته باشد، انسان ابتدا باید با خود صادق باشد و خود فریب نباشند.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با بیان اینکه انسان اگر به خود دروغ بگوید و به خود خیانت کند برای وی عادت می‌شود و دیگر با خدا هم از در کلک و بی‌صداقتی وارد می‌شود،‌ تصریح کرد: انسان اگر گناه کرد باید صادق باشد و توبه کند و برای هر گناه هزاران دروغ به خط نکند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه تکبر، دروغ و غیبت انسان را بدبخت می‌کند، گفت: باید با خود، خدا و مردم صادق بود چرا که خدا از انسان دوزبان و دورو تنفر دارد. این انسان‌های صادق قطعاً سعادتمند و اهل بهشت هستند، شهدا نمونه‌ای از انسان‌های صادق هستند.

وی از نماز به عنوان بالاترین حسنه یاد کرد و اظهار کرد: نماز ستون دین است و انسان باید اهل نماز اول وقت باشد. سفارش بسیار شده که انسان نمازهای واجب را در مسجد و نمازهای مستحبی را در خانه اقامه بدارد. خانه و مسجد نباید خالی از ذکر خدا باشد، شیطان در بسیاری از خانه‌ها رخنه کرده و جای نماز، قرائت قرآن و ... را گرفته است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انتخاب نام نیک برای فرزندانمان نشان از اعتقاد و باورهای دینی ما دارد، اذعان کرد: گزینش نام فرزند بسیار مهم است، باید با مشورت با بزرگان نام نیکو برای فرزند خود برگزینیم.

وی ادامه داد: صداقت بهترین توشه برای آخرت است، شهدا مصداق حسنه و صداقت هستند و شهادت بزرگترین حسنه است.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی مصداق بارز صداقت بود،‌ گفت: مسئولان اخلاص و صداقت این شهید والامقام را الگوی خویش قرار دهند.

انتهای پیام
captcha