محبت متواضعانه حاج قاسم به دختربچه شهید مدافع حرم
کد خبر: 4112242
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

محبت متواضعانه حاج قاسم به دختربچه شهید مدافع حرم

یک همسر شهید مدافع حرم گفت: در دیداری که با سردار سلیمانی در همدان داشتیم دخترم موقع عکس گرفتن همراهی نکرد، حاج قاسم گفت خودم با او صحبت می‌کنم، با مهربانی و تواضع تمام خم شد و با صدا کردن فاطمه جان، دخترم را آرام کرد و با بچه‌ها عکس گرفت، به پسرم نیز انگشتر خود را هدیه کرد که آن در کنار انگشتر پدرش به یادگار مانده است.

حاج قاسم سلیمانیحاج قاسم پدر تمام ایتام شهدا بود و چه خوب با ایشان انس و الفت می‌گرفت؛ همه فرزندان شهدای مدافع حرم او را بابا صدا می‌کردند، گویا فرزندان شهدا حساب ویژه‌ای با حاج قاسم داشتند، مهربانی، سادگی و خلوص او همه را جذب می‌کرد و کمی از دلتنگی آنها برای پدرانشان کم می‌شد.

هر کدام از فرزندان یا اعضای خانواده مدافع شهید حرف‌های شنیدنی و جالبی داشتند و فرزندانی که از نبود پدر می‌گفتند. نام حاج قاسم نقل محافل آنان بود.

فاطمه ترابی، دختر شهید مدافع حرم مرتضی ترابی کمال از شهرستان بهار، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، همزمان با سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطرات خود در دیدار با سردار دلها همزمان با حضور این سردار بزرگ در یادبود شهدای عملیات رمضان در سال ۹۷ در همدان، پرداخت و اظهار کرد: حاج قاسم یک سال قبل از شهادتشان به همدان سفر کردند.

وی افزود: به خانواده‌های شهدای مدافع حرم اطلاع دادند در حسینیه امام(ره) همدان یادبودی برگزار می‌شود و بعد از حضور در آنجا متوجه شدیم دیداری اختصاصی با حاج قاسم داریم.

این دختر شهید ادامه داد: حاج قاسم سخنرانی کوتاهی در حسینیه امام داشت و بعد از آن به سپاه انصار الحسین(ع) برای صرف نهار رفتیم و فرزندان شهدای مدافع حرم همگی حضور داشتند. مشغول صرف نهار بودیم که سردار با لباس شخصی وارد شدند و با تک‌تک ما گفت‌وگو انجام داد، فرزندان شهدایی که کم سن بودند را بغل می‌کرد، نوازش و آنها را می‌بوسید، فرزندم را که نوه شهید بود بوس و نوازش کرد.

ترابی کمال افزود: سادگی و خلوص او قابل وصف نیست؛ به قدری نورانی بود که همه سعی کردند از حضور او بهره ببرند، در آن زمان من که نزدیک به حاج قاسم بودم گوشی موبایلم را در آوردم و یک سلفی با ایشان گرفتم که گفت چه کار می‌کنی؟ گفتم با شما یک سلفی گرفتم، سردار خندید و رفت.

وی گفت: حس و حالی که از دیدن او می‌گرفتیم پر از آرامش بود، با هر خانواده شهید مدافع حرم یک عکس گرفت و وقت تنگ بود و بیشتر از چند ساعت نتوانستیم میزبانش باشیم.

سمیرا حمیدی نامدار، همسر شهید محسن فانوسی یکی از دیگر از شهدای مدافع حرم همدانی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سردار سلیمانی شخصیتی بسیار متفاوت با بقیه داشت، متواضع، فروتنی و مهربانی او نظر همه ما را به خود جلب کرد.

حمیدی ادامه داد: تواضع و فروتنی سردار موجب شده بود که ما و سایر خانواده‌های مدافع حرم در دیدار صمیمی که با او داشتیم راحت باشیم و از نزدیک با او عکس بگیریم. دخترم موقع عکس گرفتن همراهی نکرد و سردار رو به من گفت خودم با فاطمه زهرا صحبت می‌کنم، با مهربانی و تواضع تمام خم شد و با صدا کردن فاطمه جان، دخترم را آرام کرد و با بچه‌ها عکس گرفت.

وی گفت: شخصیت او در برابر فرزندان شهیدان بسیار متواضع و فروتن بود و برایشان احترام زیادی قائل بود؛ به‌طوری که در یک مراسم که فرزندان شهدا در صف اول نشسته بودند خطاب به افرادی که اقدام به جابه‌جایی این فرزندان می‌کردند گفت از صف اول مراسم فرزندان شهدا را جا به جا نکنید و برایشان احترام قائل باشید.

حمیدی نامدار بیان کرد: در اولین برخورد ما سردار وقتی متوجه شد که من دو فرزند دارم خیلی افسوس خورد و با نهایت مهربانی ما را به شجاعت و صبوری دعوت کرد و گفت از این پس شما باید سنگر را حفظ کنید که با تربیت صحیح فرزندانتان ادامه‌دهنده راه شهدایتان هستید.

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار دلها گفت: در دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با سردار، پسرم محمدمهدی فانوسی نیز در این جمع حضور داشت و قسمت بر این شد که در این مراسم سردار انگشتر خود را به پسرم هدیه کند. اکنون نیز پسرم این انگشتر را دارد و در کنار انگشتر پدرش که از او به یادگار مانده به نحو عالی مراقبت می‌کند.

این همسر شهید افزود: سردار سلیمانی درد و دل همسران شهدا را گوش می‌داد هر زمانی که ما مشکلاتی داشتیم و با او تماس می‌گرفتیم حتماً پیگیری می‌کرد. او برای ما خانواده شهدای مدافع حرم یک حامی بود.

وی افزود: پس از شهادت سردار ما بیشتر از داغ شهیدانمان آزار دیدیم چراکه حس کردیم پناه خود را از دست داده‌ایم و دوباره بچه‌های ما یتیم شده‌اند و ما همسران شهدا نیز دوباره بی‌سرپرست شده‌ایم، پس از شهادت سردار داغ بزرگی را در دل خود حس می‌کنیم.

حمیدی نامدار در پایان با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: شب شهادت سردار سلیمانی، همسرم شهید فانوسی را در خواب دیدم که خیلی آشفته و نگران بود، صبح روز ۱۳ دی‌ماه متوجه خبر شهادت سردار شدم و به این باور رسیدم که شهدا به استقبال سردار رفتند.

انتهای پیام
captcha