تقویت مشاغل خانگی امری مهم در بالندگی اقتصادی است
کد خبر: 4112228
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

تقویت مشاغل خانگی امری مهم در بالندگی اقتصادی است

استاندار گیلان تقویت مشاغل خانگی و توسعه صنایع دستی را امری مهم در بالندگی اقتصادی دانست و گفت: پیری جمعیت و کاهش زاد و ولد در نتیجه عدم توجه کافی به تأمین اشتغال و مسکن خانوار است، به همین سبب باید جدی‌تر در فراهم‌سازی این نیاز گام برداشت.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 14 دی‌ماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، به فضایل اخلاقی و معرفتی ایشان اشاره و اظهار کرد: همه خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارند با همان شیوه و سیره سردار، جهادگرانه در مسیر سازندگی و مقابله با ظلم تلاش کنند.

وی تأمین اشتغال و مسکن را از مهمترین دغدغه‌ها و تأکیدات دولت دانست و افزود: اشتغال و اقتصاد دو مفهوم وابسته به یکدیگرند، از این‌رو باید در جریان توسعه پایدار اشتغال و اقتصاد را با یکدیگر ارتقا بخشید.

عباسی ارائه گزارش عملکرد صحیح و جامع از سوی دستگاه‌های متولی امر اشتغال و اقتصاد را امری ضروری در جهت برنامه‌سازی و نیز تنویر افکار عمومی دانست و گفت: آگاهی از اقدامات صورت گرفته در این بخش خواسته به‌حق مردم است؛ ایجاد اشتغال دارای تعریفی مشخص همراه با مزایای قانونی است و خارج از این تعریف را نمی‌توان در مقوله ایجاد اشتغال پایدار لحاظ کرد.

وی تأکید کرد: بازرسان تأمین اجتماعی در جهت حمایت از حقوق کارگران، نسبت به انجام سرکشی‌های مستمر از کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی اقدام و گزارش خود را به نهادهای نظارتی اعلام کنند؛ هیچ تعارفی با مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی ندارم، انجام صحیح وظایف محوله باید به بهترین شکل صورت گیرد زیرا کوچک‌ترین خطایی در سیستم اجرا و پاسخگویی از سوی معاندان به پای بی کفایتی نظام و دولت نوشته می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: پیری جمعیت و کاهش زاد و ولد در نتیجه عدم توجه کافی به تأمین اشتغال و مسکن خانوار است، به همین سبب باید جدی‌تر در فراهم‌سازی این نیاز گام برداشت. مولدسازی اشتغال در ابعاد خرد و کلان ضرورت دارد، همچنین نقش تعاونی، گردشگری و کارآفرینی بر ایجاد اشتغال مولد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عباسی تقویت مشاغل خانگی و توسعه صنایع دستی را امری مهم در بالندگی اقتصادی دانست و گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بروکراسی اداری را رها کرده و ضمن تمکین به قانون، زمینه توسعه کسب و کار در استان را محقق کنند.

استاندار گیلان گفت: تربیت و آموزش نیروی متخصص در گرایش‌های همسو با ظرفیت‌های اشتغال استان، به‌کارگیری افراد تحصیل کرده و متخصص در بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و نیز حمایت از صاحبان مشاغل به‌منظور افزایش سطح تولید و اشتغال مورد تأکید است.

انتهای پیام
captcha