نشست رونمایی کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» برگزار شد
کد خبر: 4111991
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

نشست رونمایی کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» برگزار شد

نشست رونمایی از کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» با حضور نویسنده و ناشر کتاب در کتابخانه عمومی یادگار امام(ره) قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، نشست رونمایی از کتاب «ستاره ها چیدنی نیستند» با حضور مسعود پیرمرادیان، مدیر نشر معارف و مهدی کرد فیروزجایی، نویسنده کتاب در کتابخانه عمومی یادگار امام(ره) برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست پیرمرادیان، مدیر نشر معارف پیرامون اهمیت و تناسب موضوع کتاب با شرایط امروز جامعه گفت: این کتاب با یک رویکرد فرادینی، جایگاه زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد که در بخش اول آن دو نگاه سیاه و سفید به زنان را مطرح می‌کند.
 
وی افزود: این کتاب نگاه‌های مختلف اندیشمندان غرب را نسبت به زنان در قالب یک داستان روایت می‌کند که این داستان با واقعیت تلفیق شده است.
 
مدیر نشر معارف بیان کرد: شخصیت اصلی داستان دختری به نام سارا است که در یک جنبش فمنیستی مشغول به فعالیت است و در طول داستان با یک مرکز مطالعات اسلامی آشنا می شود و مسیر زندگی او تغییر می کند.
 
در ادامه این نشست، مهدی کرد فیروزجائی که بازنویسی داستانی این کتاب را انجام داده است با اشاره به نقش زنان در مصرف گرایی ابراز کرد: با مطالعه این کتاب متوجه خواهید شد که نگاه غرب به زن یک نگاه ابزاری است تا بتواند تولیداتش را به فروش برساند و از زنان در راستای فروش تولیدات خود استفاده ابزاری کند.
 
در پایان این نشست با حضور مسلم ناصری، دبیر محفل ادبی کتابخانه یادگار امام(ره) و میهمانان حاضر در نشست از کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» رونمایی شد و به 8 نفر از اعضای کتابخانه، 8 نسخه کتاب اهدا گردید.
 
گفتنی است که این کتاب در ابتدا توسط محمد علی حبیب اللهیان به صورت مقاله در سال ۹۶ منتشر شد و پس از آن مهدی کرد فیروزجایی این کتاب را در قالب داستانی به رشته تحریر درآورد و این کتاب سال گذشته، توسط نشر معارف قم منتشر شد.
 
انتهای پیام
captcha