اجرای فرامین الهی، تبعیت از مکتب سلیمانی است
کد خبر: 4111684
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
یار دیرین شهید سلیمانی:

اجرای فرامین الهی، تبعیت از مکتب سلیمانی است

حجت‌الاسلام علی شیرازی، یار دیرین حاج قاسم سلیمانی گفت: شخصیت حاج قاسم ابعاد گوناگونی داشت. او به‌دنبال این بود که دستورات دین و ولایت را در زندگی خود پیاده کند و ما اگر می‌خواهیم شبیه حاج قاسم شویم باید تابع دستورات اسلام و ولی‌فقیه باشیم.

حجت‌الاسلام علی شیرازی از یاران دیرین و رفیق ۴۰ ساله حاج قاسم

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی شیرازی، از یاران دیرین و رفیق ۴۰ ساله حاج قاسم شامگاه، ۱۲ دی‌ماه در حاشیه حضور در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان به بیان خصوصیاتی از شخصیت شهید سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم یک انسان وارسته و وابسته به خدا بود که به غیر از خدا به هیچ چیز نمی‌اندیشید و به تکلیف عمل می‌کرد. در میدان رفاقت حقیقتاً رفیق بود و در میدان دفاع از مظلوم با تمام وجود تلاش می‌کرد و در مردم‌داری و عشق به مردم نمونه بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در میدان دفاع از ولایت مرد میدان بود، افزود: در هر میدانی که وارد می‌شد با تمام توان مایه می‌گذاشت و از اسلام و ارزش‌ها دفاع می‌کرد. رفتن چنین رفیقی که ۴۰ سال با هم بودیم سخت است و بعد از رحلت امام راحل سخت‌ترین مصیبتی که در زندگی بر من وارد شد لحظه‌ای بود که خبر شهادت حاج قاسم را دادند.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به سخن حاج قاسم که فرمود، آن دختر کم‌ حجاب هم دختر ماست، ادامه داد: این جمله به این معنی نیست که حاج قاسم چنین وضع ظاهری را قبول داشت بلکه به معنای ابراز محبت به همه انسان‌ها است. حاج قاسم حقیقتاً اهل غیرت بود. نگاه حاج قاسم فرد را قبول دارد و او را با یک خطا و اشتباه کنار نمی‌گذارد بلکه می‌خواهد او را جذب کند و این دیدگاه در هر میدانی حتی خارج از کشور و در رابطه با داعش هم وجود داشت.

رفیق حاج قاسم با بیان اینکه حاج قاسم فقط به‌دنبال این نبود که دشمن را از بین ببرد، گفت: البته گاهی یک دشمن عمود است و وارد میدان مبارزه شده که باید صحنه را از وجودش خالی کرد اما گاهی این نگاه وجود دارد که آن دشمن انسانی است که دچار اشتباه شده و می‌توان دست او را گرفت و به مسیر مستقیم آورد که در عملیات حلب وقتی داعش در محاصره قرار گرفت حاج قاسم یک مسیری را باز کرد تا هر کس می‌خواهد، برود تا شاید این برخورد، آن فرد را اصلاح کند. حاج قاسم همه جا با نگاه جذب پیش می‌رفت و این زیباترین نگاه حاج قاسم به انسان‌ها بود.

حجت‌الاسلام شیرازی در پایان اظهار کرد: شخصیت حاج قاسم ابعاد گوناگونی داشت. او به‌دنبال این بود که دستورات دین و ولایت را در زندگی خود پیاده کند و ما اگر می‌خواهیم شبیه حاج قاسم شویم باید تابع دستورات اسلام و ولی‌فقیه باشیم.

انتهای پیام
captcha