موفقیت دختران محجبه در حوزه فناوری
کد خبر: 4111430
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

موفقیت دختران محجبه در حوزه فناوری

سه دختر پاکستانی محجبه به دور نهایی مسابقات فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی(ICT) راه یافتند.

به گزارش ایکنا به نقل از Nation، این دختران به همراه سه همتای مرد از بین 12000 دانشجو از 135 دانشگاه که در آزمون سراسری شرکت کرده بودند انتخاب شدند.

این افراد فاطمه شفیق از دانشگاه مهندسی و فناوری مهران شهر جمشورو  (MUET)، امان یعقوب و مریم فرید از کالج زنان دانشگاه لاهور (LCWC)  نام داشتند.

آنها اذعان کردند که این تازه شروع کار حرفه‌ای آنهاست و افزودند که یک برنامه کارآموزی توسط هواوی پاکستان به آنها پیشنهاد شده بود که به بهبود مهارت‌های ICT آنها کمک می‌کرد و پیشرفت قابل توجهی در زندگی کاری داشتند.

آنها با رد این تصور که حجاب می‌تواند مانعی بر سر راه زندگی حرفه‌ای‌شان باشد، گفتند که پیشرفت‌های چشمگیری در صنعت فناوری دارند و حجاب مانعی در این زمینه نیست.

شونلی وانگ، معاون رئیس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی هواوی به آسوشیتدپرس پاکستان گفت که سازمان او با ارائه فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان دختر در سراسر منطقه، روی «توانمندسازی زنان» کار می‌کند.

وانگ افزود: 15 تیم متشکل از 45 دانش‌آموز از 11 کشور وجود دارد که از این تعداد به 19 دختر جوایز «زنان در فناوری» برای قدردانی از مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات آنها داده شد.

وی تصریح کرد: این ابتکار جدید، علاوه بر باز کردن چشم‌اندازهای جدید فرصت‌ها، به ورود زنان به جریان اصلی جامعه از نظر حرفه‌ای و اقتصادی کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha