زمان‌شناسی ویژگی متمایز علامه مصباح یزدی بود
کد خبر: 4111425
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
مدیر اندیشکده راهبردی سعداء:

زمان‌شناسی ویژگی متمایز علامه مصباح یزدی بود

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: آنچه علامه مصباح را از سایر افراد متمایز کرد، زمان‌شناسی بود که امروز هم وظیفه ما زمان‌شناسی است، مردم در ۴۳ سال گذشته زمان‌شناسی خود را به‌خوبی نشان دادند و موقعی که نایب امام زمانشان حکم جهاد داد جوانان ما در ایران لبیک گفتند و در خط مقدم قرار گرفتند و جانانه دفاع کردند.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداءبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعداء، شب گذشته 11 دی‌ماه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در مسجدالحسین(ع) جوادیه شهر بیرجند اظهار کرد: زمانی که انسان در رابطه با تاریخ، جبهه حق را مطالعه می‌کند افراد شاخص و خوبی را می‌بیند، اما آنچه برخی افراد را در دوران معصومین(ع)، قبل و بعد از آن شاخص و متمایز می‌کند، عمل به زمان، موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی است.

وی با بیان اینکه علامه مصباح، عالمی زمان‌شناس و موقعیت‌شناس و عمل ایشان در موقعیت‌های مختلف درست و بهنگام بود، تصریح کرد: خداوند لطف کرد در زمانی حیات پیدا کردیم که برخی از جوانان، مردم و علما و در رأس آنان علامه مصباح، زمان‌شناس بودند و این عالم بزرگوار در دوران قبل از انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها آرمان‌های امام و انقلاب را تبیین می‌کرد که نشان از مسئله زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی دارد.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی نقش روشنگری، تربیت نیرو و حضور شخصی در جبهه‌ها عمل به‌هنگام بود، ادامه داد: اوج درخشش و زمان‌شناسی علامه مصباح در دهه ۷۰ رخ داد و زمانی بود که همه جمع شدند تا اثری از اسلام باقی نماند، در این برهه زمانی نظرات به ظاهر علمی با زمینه به ظاهر روشنفکرانه و توهین به مقدسات روی داد که در مقابله با آن یک نفر علم و قلم را برداشت و آن فرد علامه مصباح بود.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با بیان اینکه به‌دلیل ایستادگی ایشان توهین‌های زیادی به شخصیت علامه شد که من به یاد ندارم روزنامه‌های زنجیره‌ای و جریان غربگرا این‌طور در مقابل یک شخصیتی توهین کنند و می‌خواستند که آیت‌الله مصباح یزدی را از میدان بیرون کنند، اظهار کرد: ایشان در تربیت نیرو و یار برای انقلاب درست تشخیص داد، چراکه می‌دانست تنها امری که انقلاب اسلامی را با چالش مواجه خواهد کرد این است که نیرو نداشته باشد و طرح ولایت، یادگار علامه مصباح است که مبانی فکری بهترین و اثرگذارترین نیروها در این طرح شکل می‌گیرد.

راجی تصریح کرد: عمل بهنگام اصل اساسی کار مسلمین است. توابین از جمله افرادی که زمان‌شناس نبودند و عمل بهنگام انجام ندادند، درست است که مقاومت کردند، اما به هر حال شهید دشت کربلا نبودند، اگر توابین در صحرای کربلا بودند و عمل بهنگام انجام می‌دادند، آیا مسیر حرکت تاریخ تغییر نمی‌کرد.

وی بیان کرد: آنچه علامه مصباح را از سایر افراد متمایز کرد، زمان‌شناسی بود که امروز هم وظیفه ما زمان‌شناسی است. مردم در ۴۳ سال گذشته زمان‌شناسی خود را به‌خوبی نشان دادند و موقعی که نایب امام زمانشان حکم جهاد داد جوانان ما در ایران لبیک گفتند و در خط مقدم قرار گرفتند و جانانه دفاع کردند.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله اظهار کرد: مردم ما مشکلات اقتصادی را با پوست و خون و جانشان لمس می‌کنند، اما دست از این نظام و انقلاب بر نمی‌دارند؛ در فتنه‌ها عمل بهنگام جامعه حزب‌الهی را ببینید، یاران آخرالزمانی همه آماده‌اند و کجای جهان مثل این جوانان وجود دارند. لذا، در این کشور زمان‌شناس و عمار داریم که تعلل نمی‌کند؛ امروز نیز جوانان حزب‌الهی فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری را شنیده‌ و جانانه وارد میدان شده‌اند و خواهند شد.

انتهای پیام
captcha