سردار سلیمانی مانع تجزیه کشورهای منطقه شد
کد خبر: 4111407
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
قدیری‌ابیانه:

سردار سلیمانی مانع تجزیه کشورهای منطقه شد

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با بیان اینکه هدف آمریکا پیشگیری از چندقطبی شدن جهان از طریق تجزیه کشورهای خاورمیانه ازجمله ایران بود، گفت: پیروزی‌هایی که شهید سلیمانی در عراق و سوریه به‌دست آورد مانع هدف آمریکا شد.

محمدحسن قدیری ابیانهمحمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا از شکل‌گیری خاورمیانه جدید و درد زایمان آن صحبت کرده بود، گفت: بنا به آنچه رایس گفته بود خاورمیانه جدید متشکل از کشورهای اسلامی تجزیه شده در منطقه بود که تحت سلطه آمریکا و اسرائیل قرار می‌گرفت؛ این منطقه شامل همه کشورهای منطقه ازجمله ایران می‌شد؛ اما آمریکا در این توطئه شکست خورد.

وی ادامه داد: با این حال خاورمیانه جدیدی درحال شکل‌گیری است اما با آنچه آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند متفاوت است. به اعتراف آمریکایی‌ها این آمریکا بود که داعش را ایجاد و تجهیز کرد تا با تمام وحشی‌گری و بدون دغدغه در عراق، سوریه، لبنان و بعد از آن بر ایران مسلط شود، در حقیقت داعش با هدف سلطه آمریکا بر منطقه تأسیس شد.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک مطرح کرد: البغدادی، رئیس داعش فردی خودفروخته‌ای بود که یک سال دوره خطبه خواندن را در اسرائیل گذرانده بود؛ آمریکایی‌ها یکسری افراد فریب‌خورده را اطراف البغدادی جمع کردند تا جان خود را در مسیر غلط از دست بدهند.

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک خاطرنشان کرد: اسنودن، افشاگر مسائل امنیتی آمریکا تأکید می‌کند که داعش را آمریکا، انگلیس و اسرائیل به صورت مشترک به وجود آوردند و با پول کشورهای عربی و سلاح‌های آنان جنایت بسیار فجیعی را در منطقه ایجاد کردند. سلطه داعش در عراق و بعد در سوریه خطرناک‌تر از سلطه صدام و امثال او بود چراکه صدام برای حفظ قدرت خود دست به جنایت می‌زد اما طرفداران داعش برای رفتن به بهشت دست به جنایت می‌زدند و تفکرات آنان اشتباه بود؛ سران داعش با هدف مزدوری برای آمریکا، انگلیس و اسرائیل و سلطه مزدورانه بر کشورهای منطقه تلاش می‌کردند.

جمهوری اسلامی مطابق خواست دشمن پیش نرفت

قدیری‌ابیانه گفت: سوریه هم‌مرز ما نبود اما تمام قدرت‌های غربی، تروریست‌ها را بسیج کردند تا بشار اسد را از قدرت بردارند؛ دولت‌های همسایه سوریه یعنی ترکیه، اردن و اسرائیل تمام تلاش خود را در این راستا کردند اما ایران اراده کرد که این اتفاق نیفتد و مطابق خواست دشمن پیش نرفت و این یک پیروزی بزرگ برای ایران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پیروزی داعش در عراق خطر بسیار بزرگی برای ایران بود و جنایاتی بدتر از آنچه که علیه مردم عراق و سوریه انجام دادند را علیه ایرانی‌ها انجام می‌دادند؛ اینجا بود که با هدایت‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی شهید سلیمانی و مبارزه قاطع مدافعان حرم، داعش، آمریکا و غرب در اهداف خود شکست خوردند و مردم پیروزی‌های بزرگی را کسب کردند. مردم عراق امروز همبستگی عاطفی و عقیدتی زیادی با مردم ایران دارند، حتی اگر افراد مزدوری در عراق به حکومت برسند نمی‌توانند از عراق علیه ایران استفاده کنند.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک افزود: همه این دستاوردها به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی شهید سلیمانی و ایثارگری مدافعان حرم است؛ اقدام آمریکا به ترور شهید سلیمانی و به عهده گرفتن آن ترور از حماقت‌های بزرگ آمریکایی‌ها بود؛ آنان فکر کردند با شهید کردن شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس می‌توانند این مقاومت را از بین ببرند در حالی که خون شهدا درخت مقاومت را آبیاری کرد.

قدیری‌ابیانه اظهار کرد: امروز شاهد خیزش‌هایی هستیم که ده‌ها سال قبل قابل تصور نبود که خیزش یمن و بحرین ازجمله آن‌هاست؛ البته این خیزش‌ها با مقاومت و سرکوب شدید مواجه شد اما پیروزی آنان در آینده نه چندان دور قطعی است. امروز ایران نه تنها در مدیترانه بلکه در دریای کاریب حضور دارد اما حضور ایران استعمارگرانه نیست، ما در آمریکای لاتین حضور مؤثر داریم به طوری‌که برای آن کشورها و برای خودمان منفعت ایجاد کرده است.

نشانه‌های بسیاری از افول آمریکا وجود دارد

وی ادامه داد: علاوه بر منطقه، ایران در عرصه جهانی نیز به یک قدرت تبدیل شده است، بنابر گفته مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هیچ تحولی بدون موافقت ایران در سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و سایر کشورها به نتیجه نمی‌رسد.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تشریح کرد: ارزیابی دشمنان از دیرباز این بود که جهان به سمت چندقطبی شدن پیش می‌رود و آمریکا نفوذش رو به افول است، این امر امروز سرعت گرفته است و نشانه‌های بسیاری از افول آمریکا وجود دارد؛ موشک باران عین‌الاسد بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه یکی از نشانه‌های افول آمریکاست و آنان جرئت عکس‌العمل نداشتند. آمریکا بعد از ۲۰ سال حضور در افغانستان و بیش از ۲۲۰۰ میلیارد دلار هزینه کردن از این کشور فرار کرد. گاوهای شیرده مثل عربستان سعودی به افول روزافزون آمریکا پی بردند و در صدد تغییر موضع خود هستند و به مانند گذشته به سخنان آمریکا توجه ندارند و روابط خود را با چین گسترش دادند. کشورهای عربی بر خلاف اصرار آمریکا نه تنها صادرات نفت را افزایش ندادند بلکه به کاهش آن رأی دادند؛ همه این‌ها نشان‌دهنده افول آمریکاست.

قدیری‌ابیانه اشاره کرد: امروزه آمریکا مشکلات عدیده‌ای دارد، در داخل کشور اتحاد ملی وجود ندارد و درگیری‌ها در آستانه انتخابات بعدی رو به افزایش خواهد بود؛ بحث تجزیه آمریکا جدی است و حتی در رسانه‌های مطرح به آن اشاره شده و احتمال کودتای نظامی در آمریکا مطرح شده است.

وی گفت: آمریکا برای جلوگیری از این وضعیت و جلوگیری از چندقطبی شدن جهان به سلطه بر منابع نفتی دنیا نیاز دارد. سلطه بر نفت ایران مقدمه لازم بر سلطه بر نفت کشورهای بزرگ‌تر است. آنان برای تسلط بر نفت باید جمهوری اسلامی را ساقط و ایران را تجزیه کنند، لذا هدف آمریکا در نهایت جلوگیری از قطب‌های قدرت و چندقطبی شدن جهان از طریق سلطه بر منابع نفتی و تجزیه کشورهای خاورمیانه ازجمله ایران است.

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک افزود: آمریکا شاهد این است که جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل شدن به یک قطب بزرگ بوده و تمدن بزرگ اسلامی با رهبریت ایران در حال شکل‌گیری است، اگر قطب بزرگ اسلامی و تمدن اسلامی شکل بگیرد به بزرگ‌ترین ابرقدرت و مهم‌ترین قطب قدرت در جهان آینده که همان جهان چندقطبی است تبدیل خواهد شد و این واقعیتی غیرقابل انکار است.

قدیری‌ابیانه در پایان یادآور شد: شهید سلیمانی با اقداماتی که انجام داد و پیروزی‌هایی که در عراق و سوریه به دست آورد یکی از نقاط عطف این تحول عظیم و جهان چندقطبی است و در آینده بیش از امروز قدر تلاش‌ها و زحمات و پیروزی‌های شهید سلیمانی را خواهیم دید.

انتهای پیام
captcha