دستور آزادی نزدیک به ۳ هزار نفر از زندانیان سراسر کشور صادر شد
کد خبر: 4111396
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
به‌مناسبت دهه مقاومت

دستور آزادی نزدیک به ۳ هزار نفر از زندانیان سراسر کشور صادر شد

به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قریب به ۳ هزار نفر زندانی واجد شرایط با دستور رئیس قوه قضاییه آزاد شدند و ۱۶ محکوم به قصاص نیز با همت مسئولان قضایی و گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

آزادی زندانیان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، در آستانه سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آیین کمک به آزادی زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضا در خصوص اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایط و ترویج صلح و سازش در دعاوی، به همت مرکز توسعه حل اختلاف، ستاد دیه و خیرین امروز، ۱۲ دی‌ماه با حضور رئیس دستگاه قضا در دادگستری استان کرمان و به‌صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با دادگستری‌های کل سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا در این مراسم طی سخنانی در جریان این مراسم، بهره‌مندی نزدیک به ۳ هزار نفر از زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی ظرف مدت ۵ الی ۶ روز را کاری فوق‌العاده و ناشی از برکت خون مطهر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: این اتفاق مبارک که منجر به بهره‌مندی قریب به ۳ هزار نفر از زندانیان و رهایی از قصاص ۱۶ نفر از محکومان شد، به برکت وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت‌های مخلصانه او در راه خدا بود.

افزود: در طول سال، با صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه و تعیین شاخص‌ها و معیارهای مقتضی و تعیین کارگروه‌های لازم، شاهد هستیم که مقدمات آزادی زندانیان واجد شرایط فراهم می‌گردد اما اتفاقی که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم رخ داد و موجبات آزادی زندانیان واجد شرایط در سراسر کشور را فراهم آورد، از این حیث که در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ داد، اتفاق فوق‌العاده‌ای بود و این امر مهم مگر به برکت وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی محقق نمی‌شد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: روحیه حاج قاسم سلیمانی همواره دست‌گیری از مستمندان و نیازمندان و پیش‌قدم بودن در کمک به مردم و خدمت‌رسانی دلسوزانه به آنها بود و بر همین مبنا پیشنهاد شد که در ایام سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام، افرادی که به سبب بدهی و دِینی که دارند و یا ارتکاب جرایم غیرعمد محکوم شده‌اند و خانواده‌هایشان در مضیقه هستند، مورد مساعدت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در پایان تصریح کرد: امیدواریم به برکت خون مطهر حاج قاسم سلیمانی، ما نیز در راه اسلام مخلصانه تلاش کنیم و شهادت نصیب‌مان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز در این مراسم گفت: امروز به برکت وجودی شهید سلیمانی و با پیشنهاد خانواده این شهید والامقام و در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده از ناحیه ستاد دیه، خیرین و شوراهای حل اختلاف، در تمام استان‌های کشور شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی هستیم.

وی افزود: دستگاه قضایی ضمن آنکه بر برخورد قاطع با محرمان تأکید دارد اما در عین حال زمینه گسترش مهربانی را فراهم می‌کند و زمینه آزادی کسانی که استحقاق آن را داشته و برای جامعه خطرناک نیستند را فراهم می‌آورد.

حاج حسین سلیمانی برادر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی نیز طی سخنانی گفت: مطمئناً روح حاج قاسم از اقدامی که امروز در راستای آزادسازی زندانیان صورت می‌گیرد راضی خواهد بود و من به نیابت از خانواده این شهید، صمیمانه از قوه قضاییه و خیرین که زمینه انجام این کار بزرگ را فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha