توئیت معاون رئیس‌جمهور در فیلتر‌ترین روزهای اینترنت ایران
کد خبر: 4110862
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

توئیت معاون رئیس‌جمهور در فیلتر‌ترین روزهای اینترنت ایران

در حالی که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی بانوان کشور به دلیل اختلال‌های گسترده و فیلتر شبکه‌های اجتماعی دچار مشکل شده، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از توئیتر برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند.

توئیت معاون رئیس‌جمهور در فیلتر‌ترین روزهای اینترنت ایران

به گزارش ایکنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در توئیتی مصوبات ستاد ملی زن و خانواده را اعلام کرد که متن توئیت به این شرح است:

«در دومین جلسه ستاد ملی زن و خانواده به ریاست رئیس محترم جمهور؛

4  دستور پیشنهادی به تصویب رسید:

-  کاهش آسیب طلاق به کمک مشاوره زوجین نوپا

-  تدوین نظام واره شغلی زنان

-  نظام جامع آماری زن و خانواده

-  تشکیل کارگروه زنان، سلامت و امنیت».

این توئیت در حالی که همه شبکه‌های اجتماعی غیرایرانی فیلتر است و بسیاری از فیلترشکن‌ها نیز توان شکستن فیلتر سنگین و گسترده موجود را ندارند توسط معاون امور زنان منتشر شده است. توئیتی که سؤال‌های متعددی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند از جمله این سؤالات که آیا شبکه‌های اجتماعی برای اعضای هیئت دولت فیلتر نیست؟ اگر فیلتر نیست چرا و اگر فیلتر است معاون رئیس جمهور از کدام فیلترشکن استفاده می‌کند؟

در حالی که بسیاری از مردم به شبکه‌های اجتماعی به دلیل فیلتر بودن دسترسی ندارند، مخاطب توئیت معاون رئیس جمهور چه کسی است و آیا معاون رئیس جمهور نمی‌تواند اخبار مربوط به اقدامات حوزه زنان را از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی منتشر کند؟

مسئله مهم دیگر که این دوگانگی را غمناک‌تر و آزاردهنده‌تر می‌کند این است که بسیاری از بانوان کشورمان که در وضعیت سخت اقتصادی کنونی برای فروش محصولات تولیدی خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند، به دلیل اختلال‌های گسترده در اینترنت دچار مشکل شده و با ورشکستگی مواجه هستند، با این شرایط چرا معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که باید به فکر رفع مشکلات بانوان باشد، با خیالی آسوده از فیلترشکن‌ها برای اطلاع‌رسانی اقدامات خود استفاده می‌کند؟

زهرا ایرجی 

انتهای پیام
captcha