ضرورت شکل‌گیری ارتباطات فرهنگی از کانال صادرات برای تولید ثروت
کد خبر: 4110540
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

ضرورت شکل‌گیری ارتباطات فرهنگی از کانال صادرات برای تولید ثروت

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: هنرمندانی در ملایر داریم که کالاهای طراز جهانی تولید می‌کنند لذا لازم است جلسه ویژه‌ای شکل بگیرد تا ارتباطات فرهنگی از کانال صادرات شکل بگیرد و بتوان تولید ثروت کرد.

حضور وزیر میراث فرهنگی در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر امروز 8 دی‌ماه در شورای اداری ملایر که با حضور وزیر میراث فرهنگی ملایر برگزار شد، اظهار کرد: ملایر شهری با یک سابقه تاریخی است که چه قبل از تاریخ و چه در دروان تاریخ اسلامی این سرزمین بزرگ بر ایران پهناور یک نقطه کاملا درخشان و نورانی دارد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و آنچه در ملایر کشف شده در تمام دوران‌های تاریخی ریشه دارد، افزود:
ما از دوران نوسنگی در ملایر اکتشافات و آثار تاریخی داریم که نمونه آن ارگ تاریخی نوشیجان است که به دوران مادها برمی‌گردد و شهر زیر زمینی سامن مربوط به دوره اشکانی است.

اسماعیلی تصريح کرد: تا به امروز ۳۶۰ اثر تاریخی معادل ۱۹ درصد استان همدان در ملایر کشف و ثبت شده و افتخار داریم در بین معدود شهرهای جهانی در ایران هستیم که دو نشان جهانی شامل منبت و انگور را داریم.

وی از وجود 12 هزار و ۳۰۰ هنرمند در عرصه‌های مختلف در ملایر خبر داد و گفت: این هنرها با دستان اعجاز آفرین هنرمندانی خلق شده که به این زیبایی توانستند خلق آثار کرده و نام ملایر را بر بلندای جهان ثبت و ضبط کنند.

فرماندار ملایر اضافه کرد: ۱۳ اثر ناملموس نیز به نام ملایر ثبت شده است که مهمترین آن هنر مروار بافی ملایر است. مجموع این ظرفیت های انسانی، تاریخی و طبیعی ملایر را در یک نقطه پرش قرار داده تا بتوانیم اشتغال و درآمدزایی ایجاد کنیم و در راستای اجرای بهتر تدابیر و وزارت خانه گام برداریم و ملایر را به عنوان نقطه ای درخشان در جهان معرفی کنیم.

در ادامه هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: هنرمندانی در ملایر داریم که کالاهای طراز جهانی تولید می‌کنند و افرادی که می‌توانند تراشه چوبی را ایجاد کنند، برای ارتباط با بازارهای جهانی برای معرفی هنرها و فروش بستری می‌خواهیم، جلسه ویژه‌ای شکل بگیرد تا
ارتباطات فرهنگی از کانال صادرات شکل بگیرد و بتوان تولید ثروت کرد.

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر را نقطه امیدی برای مردم این شهرستان دانست و اظهار کرد: برای ما مهم است مدیران ملی با سفر به ملایر برای دیدن ظرفیت‌های این شهرستان، برای پویا سازی این ظرفیت ها برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه ما دنبال یک نگاه نو هستیم، گفت:
اگر امروز گاهی در خیابان ها بخاطر سنگ اندازی و شیطنت‌های به ظاهر اسلامی شلوغ می‌شود برای این است که در دنیا اسلام پر جاذبه را به مردم معرفی نکردیم. ما این جوانان را فرزندان خود می‌دانیم البته حساب محاربین و مفسدین جداست

آزادیخواه افزود: صنعت مبلمان که خون دل خوردیم تا ثبت ملی شد، کمتر از یکسال و نیم این نشان جهانی شد و امروز ملایر جهان شهری در حوزه مبلمان منبت است. غیرت جوانان ملایری و زن و مرد ملایری بالای ۶ هزار کارگاه الان فعال هستند و باعث شده این الم پابرجا بماند. امروز جز معدود شهرهایی هستیم که تسهیلات تبصره ۱۶ تمام شد و با توجه به اینکه متقاضی داشته و پرداخت شده بیمه صنعت گران را پیگیری کنید.

انتهای پیام
captcha