خدمت‌رسانی به مردم با سعه‌صدر و اخلاق همراه باشد
کد خبر: 4110467
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

خدمت‌رسانی به مردم با سعه‌صدر و اخلاق همراه باشد

امام جمعه زاهدان در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم باید با سعه‌صدر و اخلاق همراه باشد، گفت: مردم و مسئولان باید با استاندار جدید نهایت همکاری را داشته باشند تا مشکلات این استان حل شود.

امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه زاهدان، روز گذشته، 7 دی‌ماه در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور، علما، معتمدان، بزرگان سران و طوایف در زاهدان برگزار شد، گفت: استاندار باید اختیار ویژه داشته باشد تا بتواند مشکلات را در همان صحنه حل کند و بارها عرض کردیم که بسیاری از مشکلات سیستان‌وبلوچستان در خود استان قابل حل است.

امام‌ جمعه زاهدان ادامه داد: در زمان انتصاب استاندار سابق گفته شد ایشان اختیارات ویژه دارند و ما می‌خواهیم بدانیم چه اختیارات ویژه در اختیار ایشان قرار گرفت، از مدرس خیابانی، استاندار سابق استان به دلیل رشد اقتصادی و پیشرفت و آبادانی استان که با همکاری شورای راهبردی انجام دادند تقدیر و تشکر می‌کنیم اما گلایه داریم که عمر استاندار بسیار کوتاه بود. البته ایشان چهار ماه قبل به ما اعلام کردند که قرار ما با وزیر کشور این بوده که دوران مسئولیت ما یکساله باشد و چندین بار استعفا خودم را تقدیم وزارت کشور کردم.

آیت‌الله محامی افزود: به دوستان در استانداری اعلام کردیم که چه‌کار می‌کنید که این مقدار دوران مسئولیت استاندار کوتاه بوده است. برای ایشان ۱۰ بند برای توسعه استان نوشته بودیم که طبعاً برای اجرای آن‌ها نیازمند زمان بیشتر بود و امیدواریم که عمر استاندار بعدی کوتاه نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در اجلاس اخیر ائمه جمعه با رئیس‌جمهور، عرض کردم که بسیاری از مشکلات سیستان و بلوچستان در خود استان قابل حل است و مقداری تدبیر و شهامت در اجرا می‌خواهد که انتظار داریم به استاندار اختیارات ویژه داده شود.

وی با بیان اینکه اگر استاندار اختیارات ویژه داشته باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات را در خود استان و در صحنه حل کند و این کار شدنی است، تصریح کرد: باید امانت در رابطه با هر موضوعی به اهلش واگذار شود از این رو سکان‌داری استانداری این استان که رئیس‌جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به این استان داشته و بارها به این امر تأکید داشته باید به اهلش برسد.

آیت‌الله ادامه داد: استاندار جدید در سیستان و بلوچستان بودند و آشنایی کاملی با استان دارند و نکاتی که قبلاً به ایشان عرض کردم را دوباره بیان می‌کنم که باید برنامه‌ریزی دقیقی برای شکوفایی ظرفیت‌های این استان از جمله مرز و دریا و سایر ظرفیت‌ها داشته باشند تا توسعه روزافزون این منطقه را شاهد باشیم.

امام جمعه زاهدان گفت: قضاوت در مورد رفتار یک فرد باید عادلانه باشد از این رو در واگذاری مسئولیت‌ها باید اهلیت فرد در نظر گرفته شود، از ظرفیت نیروی انسانی سیستان و بلوچستان از همه اقوام و مذاهب در جایگاه‌های و مناصب مختلف استفاده شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم باید با سعه صدر و اخلاق همراه باشد چراکه استاندار منشأ اقتدار و رأفت نظام است، همگان از مردم و مسئولان استانی و کشوری باید با استاندار جدید سیستان و بلوچستان نهایت همکاری را داشته باشند تا مشکلات این استان حل و به توسعه دست یابیم.

امام جمعه زاهدان در پایان تأکید کرد: استاندار جدید در موقعیت سختی مسئولیت سکانداری سیستان و بلوچستان را برعهده گرفتند زیرا طرح‌های فراوانی در استان در حال انجام است که باید با قوت ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha