باور کنیم عرصه فرهنگ قابل برنامه‌ریزی است + عکس
کد خبر: 4110420
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

باور کنیم عرصه فرهنگ قابل برنامه‌ریزی است + عکس

حجت‌الاسلام حاجی‌علی‌اکبری گفت: باور کنیم که عرصه فرهنگ قابل برنامه‌ریزی است و این حوزه‌ای که با هم‌افزایی به پیش برود و با ایمان راسخ و از عمق وجود فعالیت‌های تشکیلاتی اجرا شود، به موفقیت خواهد رسید.

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به ریاست آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، عصر هفتم دی‌ماه، در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر با تلاوت عبدالله محبوبی، قاری ممتاز برگزار شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر در این جلسه از تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر و رسانه قدردانی کرد و گفت: حضور مردم در صحنه‌های مجاهدت و آرمانی نشان از بصیرت، ولایتمداری و وفاداری به مکتب حضرت زهرا(س) است.

فرهنگ؛ مایه تولید ثروت و قدرت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بیان کرد: هیچ نظامی نمی‌تواند در عرصه فرهنگی پیشرفت کند مگر اینکه تمدنی فرهنگ‌پایه داشته باشد. بدین جهت که فرهنگ‌پایگی اساس آفرینش است و توجه به فرهنگ مایه تولید ثروت و قدرت می‌شود و شاکله یک نظام را مهندسی می‌کند لذا شاخصه‌های فرهنگی و فرهنگ‌مداری اساس یک نظام است.

«خانواده» تار و پود اصلی فرهنگ عمومی جامعه است + عکس

وی طراحی اتاق رصد وضعیت و بازتولید پروژه‌ها را یک ضرورت مهم دانست و اظهار کرد: اساساً یک انسان فرهنگی دارای فکر و اندیشه‌ای آینده‌نگر و فوق زمان است. پس معماری نسل جوان یکی از موفقیت‌ها و شاخصه‌های مهندسی فرهنگی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تلاش‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است، گفت: آینده نظام هم از آن همین جوانان و نوجوانان است، به همین جهت دشمن بر روی مدیریت ادراکی این نسل تهاجم می‌کند.

وی افزود: طرح جامعه‌ در طراز انقلاب در سه حوزه دانش‌آموزی، آموزگاری و خانوادگی ویژه نسل جوان و نوجوان در استان بوشهر توسط هیئت علمی اساتید کشوری در بوشهر تألیف و تدوین شده و مجوز اجرای آن در سایر مدارس و آموزشگاه‌های تحصیلی از وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تأکید کرد: نقش اردو‌های آموزش و پرورش در عرصه تربیت خیلی مهم است لذا باید محصول این اردوها به تربیت و تعالی دانش‌آموزان جوان و نوجوان بینجامد.

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در پایان خواستار شد: دستگاه‌های اجرایی و متولی، چرایی عدم رغبت جوانان به ازدواج را بررسی و نسبت به پایش نمودارهای مصوبات و برنامه‌های جلسات شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌‌های بوشهر اهتمام ورزند.

رمز پیروزی در کارهای علمی و فرهنگی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌جواد حاجی‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نیز در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر، با اشاره به اینکه برخی از خواص در این سال‌های متمادی با بی‌توجهی به بیانات قرآن‌محور امامین انقلاب، به این نظام خسارت وارد کردند، بیان کرد: باور کنیم که عرصه فرهنگ قابل برنامه‌ریزی است و این حوزه‌ای که با هم‌افزایی به پیش برود و با ایمان راسخ و از عمق وجود فعالیت‌های تشکیلاتی اجرا شود، به موفقیت خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه آرمان‌های بزرگ و مبانی‌‌های فرهنگی بخشی از پایه‌های این نظام و انقلاب قرآنی است، افزود: رمز پیروزی در کارهای علمی و فرهنگی ایمان به خدا، مردم‌داری و در میدان ماندن است لذا رشد و بهره‌وری نتیجه این مراحل است.

حجت‌الاسلام حاجی‌علی‌اکبری با بیان این مطلب که اغتشاشات اخیر و تهاجمات رسانه‌ای توسط دشمنان در واقع حمله به فرهنگ عمومی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مسموم کردن فضاهای فرهنگی، وارد کردن آسیب به زیست جامعه و تغییرات هویتی در بنیان خانواده و عفت عمومی جامعه بخشی از اهداف تهاجمات و اغتشاشات اخیر توسط دشمنان علیه نظام اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران به تبیین آسیب‌های رفتاری و گفتاری و ادراکی در استفاده نا‌آگاهانه از شبکه‌های فراگیر‌ اجتماعی در عرصه مجازی و سایبری پرداخت و بیان کرد: خانواده به‌عنوان تار و پود اصلی فرهنگ عمومی جامعه است لذا باید بر روی نسل جوان و نوجوان با اجرای برنامه‌های بنیادین فرهنگی به‌منظور داشتن جامعه‌ای دینی سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد رشد و تربیت نسلی ولایی، انقلابی و قرآنی باشیم.

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

یادآور می‌شود، در این آیین فاطمه میرزایی، دانشجوی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر شعر سروده دینی خود را در وصف حضرت فاطمه(س) قرائت کرد و همچنین از تابلوی نقاشی شهدایی اثر فاطمه سلیمانی، هنرمند جوان توسط مسئولان استانی رونمایی شد.

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha