غایت تعلیم و تربیت زمینه‌ساز ظهور باشد
کد خبر: 4110375
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

غایت تعلیم و تربیت زمینه‌ساز ظهور باشد

امام جمعه لامرد غایت تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی را زمینه‌ساز ظهور دانست و گفت: باید برنامه‌های فرهنگی به‌گونه‌ای باشند که زمینه‌ساز ظهور باشند.

دیدار مدیرکل آموزش و پرورش فارس با امام جمعه لامردبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد آزاد، امام جمعه لامرد امروز، هفتم دی‌ماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه و خلأ در این زمینه گفت: باید خلأ کار فرهنگی را با تلاش مضاعف جبران کنیم.

وی غایت تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی را زمینه‌ساز ظهور دانست و افزود: باید برنامه‌های فرهنگی به‌گونه‌ای باشند که زمینه‌ساز ظهور باشند و در همین راستا باید برنامه‌هایی در مدارس اجرا کنیم.

آزاد با تأکید بر اینکه تزکیه باید قبل از تعلیم وجود داشته باشد، گفت: خداوند فطرت انسان را با تربیت عجین کرده است. بنابراین، اصل تربیت است و تعلیم در کنار آن قرار می‌گیرد.

امام جمعه لامرد با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آموزش و پرورش باید نسل جدید را به‌گونه‌ای پرورش دهد که بتوانند جامعه اسلامی را به‌خوبی اداره کنند.

وی همچنین به تأکیدات معظم‌له در خصوص اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا اجرای سند تحول بنیادین سرلوحه امور قرار گیرد.

آزاد با اشاره به تلاش نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در استان بیان کرد: در شهرستان لامرد تیمی را تشکیل دادیم تا برش مهندسی فرهنگی را تدوین و اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha