اهمیت تأمین نیازهای اولیه مردم در زمان وقوع بحران
کد خبر: 4110294
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

اهمیت تأمین نیازهای اولیه مردم در زمان وقوع بحران

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت تأمین نیازهای اولیه مردم در ساعات نخست وقوع بحران و حوادث، گفت: برای ارائه خدمات به‌موقع و مطلوب به شهروندان، ضروری است تا همه دستگاه‌ها بانک اطلاعاتی خود از امکانات قابل استفاده، کمبودها و نیازمندی‌های احتمالی در ساعت صفر وقوع حوادث را بروزرسانی و تکمیل کنند.

حمیدرضا امام‌پناهی فرماندار شهرستان رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت امروز، 7 دی‌ماه در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با دستور ارزیابی آمادگی و ارائه گزارش دستگاه‌های متولی امر خدمات‌رسانی از نحوه واکنش در ساعت صفر وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما یکی از نقاط حادثه خیز جهان بوده و این مهم لزوم حفظ آمادگی در برابر مخاطراتی مانند زلزله، آتش‌سوزی، برف و دیگر حوادث از این دست را بیش از پیش ضروری ساخته است.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های متولی امر امداد و خدمات‌رسانی، باید در هر ساعت از شبانه روز، نسبت به امکان حضور سریع در میدان و واکنش مناسب مجموعه متبوع خود در ساعت صفر وقوع مخاطرات اطمینان داشته باشند، افزود: برای ارائه خدمات به‌موقع و مطلوب به شهروندان، ضروری است تا کلیه دستگاه‌ها بانک اطلاعاتی خود از امکانات قابل استفاده، کمبودها و نیازمندی‌های احتمالی در ساعت صفر وقوع حوادث را بروزرسانی و تکمیل نمایند.

امام‌پناهی با بیان اینکه زمان وقوع بسیاری از حوادث مانند زلزله با علم امروز قابل پیش‌بینی نیست، بر آمادگی ۲۴ ساعته دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موارد در زمان وقوع حوادث، کنترل فضای مجازی با هدف جلوگیری از انتشار شایعات بی اساس، پخش اطلاعات نادرست و فراهم آوردن بستر اطلاع‌رسانی دقیق و قابل استناد از طرف مراجع مسئول است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اهمیت تأمین نیازهای اولیه مردم در ساعات نخست وقوع بحران و حوادث، تصریح کرد: دستگاه‌هایی مانند آب، برق، گاز و راهداری اقدامات لازم برای کسب آمادگی در جهت در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن سریع خطوط آبرسانی، انتقال برق، شبکه گازرسانی و بازگشایی راه‌های درون و برون شهری را صورت دهند.

وی امکان راه‌اندازی اضطراری واحدهای نانوایی و استفاده از سوخت دوم را نیز در برآورده کردن حداقل نیازهای خوراکی پس از وقوع حوادث، با اهمیت دانست و بر ارتقای آمادگی واحدهای دوگانه سوز خبازی تأکید کرد.

فرماندار رشت ضمن مهم دانستن آموزش نحوه برخورد جامعه با حوادث و نوع رفتار شهروندان در مواجهه با خطرات، مانورهای اخیر در زمینه اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان و آشنایی دانش‌آموزان با اقدامات در زمان وقوع زلزله را موفق ارزیابی و بر اهمیت استمرار اینگونه تمرینات تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha