مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله قافی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4110274
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله قافی در یزد برگزار می‌شود

مراسم اربعین ارتحال عالم وارسته مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی، استاد پیشکسوت حوزه علمیه و از شاگردان امام خمینی(ره) در یزد برگزار می‌شود.

آیت الله محمدحسن قافی یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم اربعین ارتحال عالم وارسته مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی، استاد پیشکسوت حوزه علمیه و از شاگردان امام خمینی(ره) در یزد برگزار می‌شود.

این مراسم روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 7 و 8 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد فاطمیه یزد واقع در ابتدای بلوار شهید منتظر قائم، چهارراه فاطمیه(مارکار) برگزار و همچنین مراسمی در روز یکشنبه، 11دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد حضرت امام حسن عسکری(ع) شهر مقدس قم انجام می‌شود.

از عموم ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه علما، فضلا و سلسله جلیله روحانیت برای حضور در این مجالس معنوی دعوت به‌عمل آمده است.

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمدحسن قافی یزدی سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یزد به دنیا آمد و پس از فراگرفتن آموزش‌های متداول، به تحصیل علوم دینی روی آورد. در حوزه علمیه از محضر بزرگانی چون حاج حسین مدرس، سیداحمد مدرسی، محمدعلی کازرونی دروس مقدماتی و سطوح عالی را در یزد آموخت و آن‌گاه برای ادامه تحصیل راهی قم شد و از محضر آیات عظام سیدحسین بروجردی، سیدمحمد محقق داماد و امام خمینی دروس خارج فقه و اصول را فراگرفت.

وی همچنین دروس فلسفه را از شیخ جلال آیت‌اللهی، تفسیر را از شیخ موسی غضنفری و اخلاق و عرفان را از شیخ غلامرضا یزدی آموخت. سپس برای تکمیل تحصیلات و بهره‌مندی از استادن حوزه نجف اشرف، رهسپار آن دیار شد و خوشه‌چین درس حضرات آیات سیدابوالقاسم خویی، سیدمحمود شاهرودی، سیدعبدالهادی شیرازی، سیدمحسن طباطبایی حکیم، شیخ حسین حلی و میرزا حسن یزدی شد.

آیت‌الله قافی در روز 28 آبان‌ماه 1401 در سن ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام
captcha