تحقق حضور ۴۰ میلیون زائر داخلی دور از ذهن نیست
کد خبر: 4109814
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
تا پایان سال 1404

تحقق حضور ۴۰ میلیون زائر داخلی دور از ذهن نیست

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار به‌دست آمده در سال جاری، رسیدن به آمار ۴۰ میلیون زائر داخلی تا پایان سال ۱۴۰۴ دور از ذهن نیست.

یعقوبعلی نظری استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استانداری خراسان‌رضوی، در قرارگاه مرکزی حمایت و پشتیبانی فعالیت‌های اقتصادی استان، اظهار کرد: با توجه به آمار به‌دست آمده در سال جاری، رسیدن به آمار ۴۰ میلیون زائر داخلی تا پایان سال ۱۴۰۴ دور از ذهن نیست. همچنین هدف‌گذاری شده است تا عدد تعداد زائران خارجی در سال 1404 به رقم ۶ میلیون نفر برسد.

وی ادامه داد: در برخی موضوعات قرارگاه‌های مختلف استانی، شاهد توفیقات خوبی بوده‌ایم و لازم است تا در مابقی حوزه‌ها نیز مشکلات با هم‌فکری حل شود. از سوی دیگر مسئولان قرارگاه‌ها باید گزارشی از موفقیت‌ها و دلایل عدم موفقیت خود را برای برنامه‌ریزی سال 1402 ارائه دهند.

استاندار خراسان رضوی ایجاد قرارگاه‌های مختلف را برای هدایت کلی مجموعه استان دانست و گفت: موفقیت قرارگاه‌ها به رصد، تحلیل و اقدام به موقع آنها وابسته است.

نظری با اشاره به فعالیت‌‎های قرارگاه دانش‌بنیان با توجه به شعار سال، افزود: شبکه مسائل استان به دست آمده است که در قالب پردیس‌های مختلف، حل نیازها و رفع مشکلات پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت مستقیم با پارک علم و فناوری استان در ارتباط هستند که از سوی پارک مورد حمایت و هدایت قرار دارند، از سوی دیگر تعدادی از شرکت‌ها نیز به‌صورت فردی و تشکیلاتی در مسیر دانش بنیان در حال حرکت هستند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برخی سازمان‌ها نیز برای حل مشکلات خود، شبکه‌های دانش‌بنیانی را ایجاد کرده‌اند و لازم است تا اطلاعات این مجموعه‌ها نیز برای طرح در قرارگاه دانش‌بنیان، توسط پارک علم و فناوری جمع‌آوری و ارائه شود.

نظری همچنین به دریافت مجوز طرح و توسعه برخی از شرکت‌ها و صنایع اشاره کرد و گفت: در بازدید از صنایع مختلف شاهد اینگونه فعالیت‌ها نیز بوده‌ایم و اطلاعات این شرکت‌ها که در نهایت منجر به پیشرفت استان است، باید در قرارگاه دانش‌بنیان معرفی شود.

انتهای پیام
captcha