حضرت زهرا (س) در اوج ناملایمات از ولایت پشتیبانی می‌کرد
کد خبر: 4109673
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

حضرت زهرا (س) در اوج ناملایمات از ولایت پشتیبانی می‌کرد

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهم‌ترین درس حضرت زهرا (س) به مردم ولایتمداری است، به‌طوری‌که در اوج ناملایمات در عمل از ولایت پشتیبانی می‌کرد.

حضرت زهرا (س) در اوج ناملایمات از ولایت پشتیبانی می‌کردبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام صادق یزدی استاد حوزه و دانشگاه 4 دی در تجمع فاطمی که همزمان با ایام فاطمیه در حسینیه بوکان برگزار شد، گفت: حضرت زهرا (س) در اوج ناملایمات، مشکلات سیاسی و اجتماعی از ولایت پشتیبانی کرد، بنابراین ولایتمداری و ولایت‌پذیری مهم‌ترین درسی است، که باید از ایشان فراگرفت.

وی ضمن اینکه به مصائب و سختی‌های زندگی اولیای الهی و اهل بیت (ع) اشاره کرد، گفت: خاندان پیامبر مکرم اسلام(ص) درراستای اشاعه دین مبین اسلام سختی‌های زیادی را متحمل شدند، به‌طوری‌که مظلومیت اهل بیت(ع) به‌ویژه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) زبانزد عام و خاص بوده و روایت‌های تاریخی زیادی از محنت‌هایی که ایشان متحمل شدند، بیان می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین کسی بود، که در اوج ناملایمات زمان خویش از ولایت پشتیبانی کرد و درس ولایت‌مداری را به ما آموخت، ادامه داد: بنابراین لازم است، ابعاد سیاسی و اجتماعی زندگی ایشان را بررسی کرده و از آن درس بگیریم.

حجت‌الاسلام یزدی ضمن ابراز تاسف از اینکه در مدت اخیر دشمنان نظام اسلامی کشورمان را به آشوب کشاندند، گفت: در جریان اغتشاشات به نیروهای نظامی و انتظامی از طرف دشمنان و بعضی خواص ظلم شد، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در این چند مدت که سپری شد، به شدت مورد ظلم قرار گرفتند، ولی باقاطعیت و مقتدرانه از انقلاب و امنیت مردم دفاع کردند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه خواص در این مدت کوتاهی کردند و با مردم برای روشن شدن ابعاد دشمنی استکبار به گفت‌وگو نپرداختند، اضافه کرد: کسانی که خواص جامعه هستند و تریبون در اختیار دارند، در جریان حوادث اخیر ترسیدند و خود را از بدنه ملت جدا کردند.

حجت‌الاسلام یزدی با بیان اینکه، ما نباید دنیا و آخرت خود را خراب کنیم، چون این انقلاب و دفاع از آن یک ضرورت است و باید درراستای حمایت از آن حتی جان خود را فدا کنیم، و این را نیروهای امنیتی و نظامی به خوبی انجام دادند، خاطرنشان کرد: حال وظیفه خواص است، که وارد میدان شوند، تا مردم را در برابر حمله‌های گسترده و ترکیبی دشمن آگاه کرده و در این‌راستا روشنگری کنند.

انتهای پیام
captcha