امکان انتقال ارزش‌های دینی از طریق گردشگری
کد خبر: 4109660
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
شالبافیان بیان کرد:

امکان انتقال ارزش‌های دینی از طریق گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: به این موضوع قائل هستیم که از طریق گردشگری می‌توان بسیاری از ارزش‌های دینی را منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، اولین نشست گردشگری هوشمند با رویکرد تعالی بخش، عصر امروز، یکشنبه ۴ دی در سالن خلیج فارس ساختمان حج و زیارت برگزار شد.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست بیان کرد: مقیدم باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید، در عرصه گردشگری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از طریق گردشگری می‌توان بسیاری از ارزش‌های دینی را منتقل کرد، گفت: می‌توان در رابطه با جشنواره‌ها کارهای بسیاری انجام داد. جشنواره‌هایی بر اساس آیات قرآن برگزار کنیم و افراد را براساس چیزی که خداوند در قرآن فرموده، متنبه کرد. با ابزار خوبی مانند گردشگری می‌توان بر روح و روان فرد اثرگذار بود. باید موضوعاتی که براساس فطرت فرد است را منتقل کنیم تا تأثیرگذار باشد. جشنواره‌های بسیاری درحال برگزاری است اما با این رویکرد نیستند.  

شالبافیان با اشاره به تبلیغات ایران‌هراسی، گفت: گردشگری عینی و اثرگذار است و این فرصت را ایجاد می‌کند تا بسیاری از مطالب در قالب گردشگری بیان شود. هیچ ابزاری برای مقابله با ایران‌ستیزی بالاتر از این نیست که گردشگران در ایران حضور پیدا کنند و اینجا به چشم خود درک کنند و واقعیت را دریابند.

معاون گردشگری گفت: واکسینه کردن کشور در برابر تبلیغات منفی، راهی جز گردشگری ندارد که در این راستا باید راهکارها و مشوق‌هایی در نظر گرفت تا گردشگران را به سمت کشور جذب کنیم.

پیشنهاد لغو روادید یک‌طرفه 50 کشور

وی با بیان اینکه سیاست‌های سخت‌گیرانه برای ورود گردشگر یک نوع خود تحریمی است، بیان کرد: ما باید به سمت لغو یک طرفه روادید با بعضی از کشور‌ها برویم. این اتفاق به معنای مخدوش شدن عزت ملی نیست کمااینکه هم‌اکنون نیز لغو روادید یک طرفه با بعضی از کشورها وجود دارد. سیستم توسعه گردشگری بسیاری از کشورها بر همین موضوع لغو روادید است لذا پیشنهاد شد تا روادید 50 کشور لغو شود.

وی در پایان رابطه با حوزه گردشگری مقاومت بیان کرد: این حوزه گردشگری یک بازار جدیدی می‌تواند ایجاد کند که نیاز به کار، توسعه محصول و معرفی دارد. باید از افرادی که تجربه اجرایی دارند در این زمینه استفاده کرد و دنبال شبکه‌سازی در حوزه گردشگری بود.

اتصال شهر هوشمند و گردشگری هوشمند

در ادامه احسان آقاجانی، مدیر کانون توسعه گردشگری هوشمند در این نشست بیان کرد: گردشگری هوشمند در شهر هوشمند مطرح می‌شود و این اتفاق باعث پویا شدن شهرها می‌شود. مؤلفه‌های شهر هوشمند، اقتصاد، دولت و مردم هوشمند است‌. تمام خدماتی که یک مسافر برای سفر به یک شهر قرار است استفاده کند، می‌تواند به صورت هوشمند در اختیار داشته باشد.

وی افزود: وقتی شهر هوشمند و گردشگری هوشمند با یکدیگر متصل شوند، منجر به گردشگری هوشمند می‌شود. باید مفهوم گردشگری هوشمند به تمامی افراد آموزش داده شود. ما می‌توانیم با گردشگری هوشمند، گردشگری ایرانی ـ اسلامی را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha