کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، زبان هنر را برای انتقال مفاهیم پررنگ کنند
کد خبر: 4109618
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، زبان هنر را برای انتقال مفاهیم پررنگ کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: زبان تئاتر و نمایش، زبان گویا و تاثیرگذاری است که کانون‌های فرهنگی هنری با همکاری حوزه هنری باید این گروه‌ها را در مساجد راه‌اندازی و تقویت کنند.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، امروز ۴ دی ماه در دیدار با حجت‌الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان اظهار کرد: هر اندازه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه داشته باشیم در مباحث فرهنگی موفق‌تر خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی سرپرست ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی درخصوص برقراری ارتباط بین فرزندان شهدای ایران و جبهه مقاومت افزود: این طرح به صورت مکتوب نوشته و به بنیاد شهید استان به منظور ارسال به مرکز ارائه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی برقراری ارتباط بین خانواده معظم شهدای ایران و عراق را موثر دانست و ادامه داد: آمادگی اجرای برنامه‌های مشارکتی با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان و با هماهنگی دیگر مجموعه‌های استانی را داریم.

نوفرستی با تاکید بر اینکه زبان تئاتر و نمایش، زبان گویا و تاثیرگذاری است که کانون‌های فرهنگی هنری با همکاری حوزه هنری باید این گروه‌ها را در مساجد راه‌اندازی و تقویت کنند، گفت: جای خالی گروه‌های تئاتر مسجدی با توجه به تاثیرگذاری خوبی که دارند، احساس می شود.

وی بر اجرای طرح تکریم خانواده معظم شهدا توسط ارکان مسجد و ائمه جماعات تاکید کرد و گفت: این برنامه در برخی از مساجد آغاز شده است که تاثیرگذاری خوبی دارد.

حجت‌الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان خط شکن برنامه‌های فرهنگی هنری در کنار پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد به ایفای نقش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسجد یکی از مراکز توسعه فرهنگی از نگاه امام خمینی (ره) است، افزود: یکی از مهمترین‌ رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری، تربیت و تقویت جبهه هنرمندان انقلابی در بدنه مساجد است.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۰ باب کانون فرهنگی هنری در نقاط روستایی و شهری داریم،‌ افزود: کانون‌های مساجد خراسان جنوبی سال گذشته، با کمترین اعتبار، موفق به کسب رتبه های برتر در رویداد ملی فهما شده اند.

محقی به اجرای طرح سه‌شنبه های تکریم با هدف تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهدا توسط بچه‌های مسجد هم اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم که ارتباط مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری استان را با مراکز فرهنگی جهان اسلام برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه اردوی تفریحی زیارتی فرزندان شهدای جبهه مقاومت به مشهد مقدس هر ساله برگزار می‌شود، خواستار برقراری ارتباط بین فرزندان شهدای استان با «بنات الشهدا و ابناء الشهدا» شد.

انتهای پیام
captcha