همکاری‌ مساجد و مدارس چهارمحال‌وبختیاری گسترش می‌یابد
کد خبر: 4109568
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

همکاری‌ مساجد و مدارس چهارمحال‌وبختیاری گسترش می‌یابد

نشست امضا و مبادله تفاهم‌نامه مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با حضور مدیران این دو نهاد در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

امضای تفاهم نامه همکاری کانون مساجد و آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، نشست امضا و مبادله تفاهم‌نامه مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با حضور محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در محل این اداره‌کل برگزار شد.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از حسن تعامل با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت‌های اثرگذار کانون‌ها در مساجد و تربیت دانش‌آموزان، بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه و با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار آموزش و پرورش به‌ویژه نیروهای طرح امین، امیدواریم بتوانیم کارویژه‌های مؤثر در مساجد و مدارس پیاده‌سازی کنیم و هدف اصلی این برنامه جذب دانش‌آموزان مدارس به مساجد و تقویت مساجد در سطح استان می‌باشد.

وی افزود: نمود عینی و اوج فعالیت‌های ما در بستر این تفاهم‌نامه در مناسبت‌های پیش رو و خروجی آن در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان در مساجد است.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ادامه این نشست تصریح کرد: از آنجا که نسل نوجوان و جوان در مسائل مرتبط با آن، از مهم‌ترین اصول مورد توجه حاکمیت است، لازم است دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر، برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص در اولویت برنامه‌های دستگاه متبوع پیش‌بینی کنند.

وی با اشاره به تأثیرات ثمربخش، فراگیر و پایدار مدارس و مساجد در تأمین سلامت روح و جسم دانش‌آموزان و ضرورت تربیت نسل جدید انقلاب در بستر مساجد، افزود: یکپارچه‌سازی، هم‌پوشانی و صرفه‌جویی در منابع و تعریف فعالیت‌های روشمند تربیتی با رویکردهای فرهنگی هنری در مساجد می‌تواند ضامن رشد و ارتقای باورها و تربیت نسل نوجوان و جوان انقلاب باشد و یکی از مباحث مهم در رونق بخشی به مساجد، پیوند و حضور فعالانه دانش‌آموزان و مدارس با مساجد است که در بستر تفاهم‌نامه مشترک، این امر به فضل پروردگار محقق خواهد شد.

در پایان نشست، تفاهم‌نامه همکاری به امضای محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری رسید‌.

انتهای پیام
captcha