20 اثر جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد
کد خبر: 4109318
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

20 اثر جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد

20 اثر جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن که از هفته پژوهش سال قبل تاکنون تولیده شده است، رونمایی شد.

محمدصادق یوسفی مقدمبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، سوم دی ماه در مراسم رونمایی از آثار تولیدشده این پژوهشکده، گفت: از هفته پژوهش سال قبل تاکنون 20 اثر جدید منتشر شده است که علم قرائت نوشته حقیر از جمله این آثار است و با تدوین و تالیف آن، پروژه قرائت به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه کتاب «قرآن در مکتب اهل بیت(ع)» از دیگر آثار تولید شده است که در آن به نقد دیدگاه مرحوم غفاری پرداخته شده است، افزود: تداوم نگارش دانشنامه‌های تخصصی از دیگر فعالیت‌ها در طول سال قبل بود که از جمله دانشنامه محیط زیست در همین سال نوشته شد.

یوسفی مقدم از تبیین دیدگاه مقام معظم رهبری در عرصه مرجعیت علمی قرآن کریم خبر داد و گفت: این مجموعه هم با عنوان مرجعیت علمی قرآن در پرتو دیدگاه مقام معظم رهبری تالیف شد همچنین با پیگیری بحث عرفان در قرآن و تالیف اثر مربوط به آن  خاتمه کلان‌پروژه عرفان و قرآن هم رقم خورد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن اضافه کرد: اثر دیگر این پژوهشکده، تالیف تفسیر کودک با عنوان پیام‌های آسمانی بود که این پروژه‌ هم با استقبال زیاد از سوی مردم روبرو بوده است، همچنین پروژه ارزشمند سبک زندگی براساس قرآن و اهل بیت(ع) در قالب تالیف 14 اثر دنبال شده و امروز رونمایی می‌شود و البته بخش‌های جدید آن هنوز هم ادامه دارد. 

رتبه نخست در تولید کتاب

یوسفی مقدم با بیان اینکه پژوهشکده فرهنگ و معارف در مجموعه بخش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در تولید کتاب رتبه اول را دارد، تصریح کرد: البته فارغ از تعداد آثار، دو شاخصه برای ارتقاء جایگاه پژوهشکده مهم است؛ اول ارتقاء پژوهشکده در وزارت علوم که یکی از شاخص‌های آن داشتن مقاله علمی پژوهشی است و دیگری هم کرسی‌های نقد و مناظره و نوآوری است.

این پژوهشگر تصریح کرد: پژوهشکده فرهنگ و معارف، بیشترین محقق و هیئت علمی را دارد البته پژوهشگران ما هم حقوق اندکی دریافت می‌کنند. ما از سقف امتیاز 70، به لحاظ علمی پژوهشی، امتیاز هفت را گرفته‌ایم و این خیلی کم است و خواهش بنده این است که این عقب‌ماندگی را جبران کنند زیرا سبب صدمه‌زدن به کارشناسان ما می‌شود و افزایش حقوق آن‌ها بسیار اندک خواهد بود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن اضافه کرد: محققان و اعضای هیئت علمی در صورت جبران نکردن این عقب‌ماندگی از دو جهت صدمه می‌بینند هم از جهت اینکه ترفیع و ارتقاء نخواهند داشت و صدمه به دستمزد کارشناسان می‌خورد. این در حالی است که توانایی تالیف مقالات علمی به خوبی در مجموعه ما وجود دارد.

یوسفی مقدم بیان کرد: مسئله دیگر لزوم توجه به کرسی‌های نوآوری، نقد و نظریه‌پردازی است که باید در پژوهشکده رونق بگیرند؛ رتبه ما در بحث کرسی‌های تخصصی از 95 امتیاز، 86 درصد است که باز باعث تضییع حقوق همه کارشناسان و اعضای هیئت علمی است.

انتهای پیام
captcha