وجود شاخصه‌های اسلامی و انسانی در خانواده‌ها ضروری است
کد خبر: 4109028
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
امام جمعه بوشهر:

وجود شاخصه‌های اسلامی و انسانی در خانواده‌ها ضروری است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز‌جمعه شهر بوشهر گفت: اگر خانواده‌ها دارای شاخصه‌های والای اسلامی و انسانی باشند جامعه نیز به همان شکل تحقق پیدا خواهد کرد لذا ادیان الهی و به‌خصوص دین اسلام بر روی تعالی عنصر خانواده بسیار تأکید کرده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر بوشهر،  امروز، دوم دی‌ماه به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با حضور نمازگزاران آدینه در مصلای این شهر اقامه شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز‌ جمعه، با تأکید بر اینکه تمدن‌آفرینی و پیشرفت منوط به تولید دانش و تربیت نسلی انقلابی و اسلامی است، اظهار کرد: بی‌تردید جبهه حق در روند پیشرفت و اقتدار خویش با دشمنی ضدبشری دشمنان روبرو می‌شود. همچنین پایداری بر حق و حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها و استقامت در برابر توطئه‌های سخت و نرم دشمنان موجب ابطال و شکست تمامی تهاجم‌های آنها خواهد شد. شکست نزولی، سرنوشت دائمی توطئه‌گران است.

امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: تهاجم ترکیبی اخیر جهان استکبار با تمام هزینه کردهای و به‌کارگیری رسانه‌های معاند و فعالیت‌های ضد‌انسانی مزدوران داخلی و خارجی، مانند دیگر توطئه‌ها به شکست انجامید. این وعده خداوند است که مؤمنان متحد و  نصرت می‌یابند ولی دشمنان پراکنده و عبرت نمی‌گیرند.

وی فرهنگ را پایه آفرینش تمدن و مقاومت در مقابل تهاجم نرم دشمنان دانست و گفت: در شرایط کنونی تحول در برنامه‌ریزی براساس داده‌های اسلامی و انقلابی و نیازهای آمایشی فرهنگی، مدیریت جامع هماهنگ و کارآمد و همچنین نظارت هوشمند و بازتولید فوق روز برنامه‌های فرهنگی یک ضرورت است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه مطرح کرد: دانش، علم، فناوری و پژوهش‌های کارآمد در این عرصه موجب خودکفایی، تولید و مرجعیت می‌شود و محصولات دانش‌بنیان مایه اقتدار و قدرت رقابت بین‌المللی در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه دانش و اقتصاد است و سهم کشور را در مهندسی نظم نوین جهانی افزون می‌گرداند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه مراکز آموزشی دانش‌پایه و مجامع علمی به‌عنوان بنیادی‌ترین نهاد در معماری حوزه علم، دانش و فناوری است و نقش مهمی در پرورش و هدایت انسان و تربیت توحیدی جامعه به سمت تمدن دارد، گفت: نماز جامع‌ترین عبادت الهی و دریچه عروج عرشی انسان است. نماز ذکر کامل است. اثر هر نماز به اندازه ارزش عبادی شخص مصلی است. مصلی راکب نماز است و مرکب آسمانی نماز آن‌قدر بالا می‌رود که راکب آن دارای شخصیتی توحیدی و والا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تبیین این مطلب که اگر خانواده‌ها دارای شاخصه‌های والای اسلامی و انسانی باشند جامعه نیز به همان شکل تحقق پیدا خواهد کرد بدین خاطر است که ادیان الهی و به‌خصوص دین اسلام بر روی تعالی عنصر خانواده بسیار تأکید کرده است، بیان کرد: عفاف، پاکدامنی، حجاب، پوشش مناسب و حافظ حریم الهی زن یک آموزه متعالی دینی و عقلایی است که برای حراست از مقام والای زن که واسطه در آفرینش انسان است لحاظ شده و موجب آزادی وی از قید و بندهای ظاهر‌سازانه و مایه فعالیت ارزشمند علمی، اجتماعی آنان است. ریشه بی‌حجابی و بد‌حجابی از اندیشه‌های سودجویانه‌ جهان استکبار است.

یادآور می‌شود، میز خدمت و پاسخگویی عزت‌مدارانه به مردم، امروز پیش از خطبه‌های نماز‌جمعه، از سوی اداره‌کل ثبت‌احوال استان بوشهر، در محل حسینیه امام خامنه‌ای این مصلی برگزار شد.

 

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha