اهدای ۱۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان آذربایجان غربی
کد خبر: 4108937
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

اهدای ۱۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال همراه تامین هزینه ازدواج به نوعروسان مددجوی تحت پوشش پرداخت شده است.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی، ۱ دی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی در استان تعهد شده که تاکنون ایجاد ۱۰ هزار فرصت توسط این نهاد محقق شده این تعداد فرصت شغلی با همکاری بانک‌ها برای مددجویان تحت پوشش با پرداخت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امسال بودجه کمیته امداد در استان دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تدوین شده که نصف این اعتبار مربوط به تسهیلات بانکی، تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق امداد ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی با بیان اینکه از این میزان بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریال مربوط به امور حمایتی امداد است، اظهار کرد: ۱۲۰ خدمت در کمیته امداد ارائه می‌شود که مهمترین خدمات بحث اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است.

وی یادآور شد: اکنون ۱۷ هزار مددجو برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی با بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند، ۱۱۷ میلیارد تومان نیز طی سال جاری در حوزه مسکن مددجویان تحت پوشش در استان هزینه شده است.

وی در حوزه ساخت مسکن مددجویی تاکید کرد: در سال جاری پنج هزار و ۸۵۰ خدمت مسکن تعهد شده که از این میزان، تاکنون سه هزار خدمت ارایه شده است.

سهندی ادامه داد: از این تعداد خدمت مسکن ارایه شده ۲ هزار و ۲۰۰ خدمت مربوط به احداث، خرید و تکمیل و ۸۰۰ واحد تعمیرات است، هر ماه نزدیک به ۷۲۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض و به صورت کمک هزینه درمان به مددجویان تحت پوشش در استان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال همراه تامین هزینه ازدواج به نوعروسان مددجوی تحت پوشش پرداخت شده است.

سهندی افزود: در حوزه فرهنگی نیز این نهاد متولی رسیدگی فرهنگی و معیشتی ۲۹ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت پوشش بوده و حدود ۶۵ میلیارد ریال تاکنون در این بخش هزینه کرده است.

 

انتهای پیام
captcha