روند رشد جمعیت در استان مرکزی ضعیف است
کد خبر: 4108563
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

روند رشد جمعیت در استان مرکزی ضعیف است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: روند رشد جمعیت در استان مرکزی خیلی ضعیف است و برای جوان‌سازی جمعیت باید فکری کرد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 29 آذر، در دیدار با اعضای هیئت مدیره مجمع خیران استان گفت: کار خیر را برای حضرت زهرا(س) انجام دهید ایشان خودشان جبران خواهند کرد. کار خیر به ویژه در حوزه سلامت بسیار مقدس است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: سلامت و امنیت دو رکن اساسی هر جامعه است که به یکدیگر متصل هستند و همدیگر را کمک می‌کنند. در روایات اسلامی نیز بر اهمیت این دو موضوع بسیار تأکید شده است. تجلیل از خیرین یک امر واجب است.

 وی با اشاره به فعالیت‌های خیری که در زمینه حوزه سلامت صورت گرفته است، اظهار کرد: کادرسازی و تقویت کادر مورد نیاز بیمارستان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. برای ماندگاری متخصصین باید فکر ویژه‌ای کرد و امتیازات خاصی از جمله مسکن مناسب و امکانات رفاهی برای آنان در نظر گرفته شود. روند رشد جمعیت در استان مرکزی خیلی ضعیف است و برای جوان‌سازی جمعیت باید فکری کرد.

وی یادآور شد: باید نسبت به نگهداری سالمندان توسط فرزندان خود فرهنگ‌سازی صورت گیرد. تکفل خانوادگی یکی از ضروریات زندگی است که اسلام به آن خیلی تأکید فرموده است. خدمت معلولان کار بسیار بزرگی است و باید از این عزیزان خدمتگزار تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه اراک گفت: ساخت دانشکده داروسازی از ضروریات استان مرکزی است که باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد. نسبت به بازسازی و گسترش بیمارستان امیرکبیر نیز باید فکری کرد در بحث انتقال خون باید تدبیری اندیشیده شود و ساختمان و تجهیزات آنان را به روز کرد.

انتهای پیام
captcha