مشارکت 500 هزار نفری دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس در مسابقات قرآن
کد خبر: 4108421
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

مشارکت 500 هزار نفری دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس در مسابقات قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از مشارکت 500 هزار نفری دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان در مرحله نخست مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال جاری خبر داد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 29 آذرماه در یک‌صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش این استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به همکاری مشترک این سازمان با مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: مدارس بیت‌الاحزان، طرح مدارس تخصصی حفظ قرآن با عنوان طرح تهذیب است که در آن دانش‌آموزان سه هفته در حفظ قرآن فعالیت می‌کنند و سه هفته نیز به فراگیری کتاب‌های درسی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این طرح در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت، به سایر فعالیت‌های مذهبی مدارس استان اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی و همچنین مسابقات قرآن فرهنگیان در هفته قرآن در استان کلید خورد که در این مرحله بیش از 500 هزار نفر دانش‌آموزان و فرهنگیان استان مشارکت کردند.

عسکری از سازماندهی روحانیان فرهنگی و تخصیص 30 دقیقه از برنامه درسی به زنگ نماز در مدارس استان خبر داد و افزود: همچنین طرح دوشنبه‌های مسجدحوری با حضور مدیران آموزش و پرورش در مساجد محله همراه با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان از خردادماه سال جاری در تمام نقاط استان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه به املاک این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی، طرح مولدسازی در این سازمان اجرا شده است که اقداماتی نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش در سطح استان تعدادی املاک مازاد داریم که مقدمات فروش، تغییر کاربری و تبدیل به احسن این املاک را در دست اقدام داریم و امیدواریم با پول فروش این املاک بتوانیم مدارس جدید در نقاطی که مورد نیاز است را احداث کنیم.

یادآور می‌شود، در این جلسه همچنین مباحثی نظیر وضعیت آموزشی بیت‌الاحزان‌ها، طرح مدارس حفظ تخصصی قرآن، اجلاسیه نماز، اقامه نماز جماعت در مدارس، وضعیت نمازخانه‌ها، املاک مازاد آموزش و پرورش و تغییر کاربری آن‌ها، سواد رسانه‌ای، توجه بیش از پیش به  تدریس دروس دینی، ساماندهی مؤسسات و آموزشگاه‌های  کنکوری، دقت در به‌کارگیری معاونان و مربیان پرورشی و آموزش مستمر آن‌ ها، بازنگری در نحوه گزینش معلمان، ایجاد سابقه تحصیلی، راه‌اندازی دبیرستان شبانه‌روزی عشایری و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha