«اجلال»، ابتکاری برای تکریم زائران سالمند در مسجد الحرام
کد خبر: 4108374
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

«اجلال»، ابتکاری برای تکریم زائران سالمند در مسجد الحرام

اداره امور مسجدالحرام، طرحی را با عنوان «اجلال» برای تکریم زائران سالمند خانه خدا اجرا می‌کند.

زائران خانه خدا

به گزارش ایکنا به نقل از تواصل، به عنوان بخشی از ابتکار هیئت دوست‌دار زائران، از سوی اداره امور اطلاع‌رسانی میدانی، وابسته به اداره کل امور مسجد جامع،  برنامه‌ای با عنوان اجلال با هدف تکریم زائران سالمند بیت‌الله‌ الحرام اجرا می‌شود. 

شیخ محمد بن احمد شحیذی، مدیر امور مسجد الحرام توضیح داد که مهربانی و رحمت چیزی است که شریعت در برخورد با مردم به آن توصیه کرده است. 

این امر در اجرای دستورات شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس امور مسجد جامع و مسجدالنبی و با پیگیری مستمر شیخ ماجد بن صالح السعیدی، معاون رئیس در امور اطلاع‌رسانی میدانی، در راستای تلاش بیشتر در ارائه بهترین خدمات به زائران مسجد الحرام، انجام می‌شود.

وی گفت: سالمندان از احترام و تکریم فراوان برخوردارند. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: کسی که بزرگان ما را احترام نمی‌کند از ما نیست و نیز فرمود: گرامیداشت مسلمان سالمند و حاملان قرآن و ... احترام به خداوند است.

در نوامبر گذشته، اداره امور اطلاع‌رسانی میدانی، به نمایندگی از اداره کل امور مسجد جامع،  ابتکار عمل هیئت دوستدار زائران را آغاز کرده است.

خدمت‌رسانی به زائران در موسم حج

شیخ ماجد بن صالح السعیدی اعلام کرد که این طرح توسعه با هدف فعال کردن نقش نهاد حسبه(از تشکیلات اداری و دینی در حکومت‌های اسلامی ناظر بر امور اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و بهداشتی) در مسجد الحرام با حکمت و پیروی از رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) در امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از بهترین روش‌ها و ابزارهای تبلیغی با رویکرد اعتدال انجام می‌شود. 

ریاست حرمین شریفین اخیراً اقدامات زیادی برای رفاه حال زائران خانه انجام داده است. راه‌اندازی چند ربات هوشمند از جمله ربات ضدعفونی کننده، ربات ارائه فتوا، ربات ضدعفونی‌کننده هوشمند و ربات پاک‌کننده سطوح کعبه از جمله این اقدامات بوده است. 

انتهای پیام
captcha