همکاری مهد قرآن قزوین و آموزش‌و‌پرورش در طرح «نغمه‌های قرآن»
کد خبر: 4108325
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

همکاری مهد قرآن قزوین و آموزش‌و‌پرورش در طرح «نغمه‌های قرآن»

مسئول رسانه مهد قرآن کریم استان قزوین با بیان اینکه طرح «نغمه‌های قرآن» از دی ماه آغاز خواهد شد، گفت: این طرح با همکاری مهد قرآن کریم استان قزوین و اداره کل آموزش و پرورش در ۱۰ مدرسه شهر قزوین برگزار می‌شود.

آزمون شفاهی قرآن

محسن مافی، مسئول رسانه مهد قرآن کریم استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اجرای «نغمه‌های قرآن» توسط مهد قرآن قزوین، گفت: از سوم دی ماه سال جاری ۱۰ مدرسه ناحیه یک آموزش و پرورش شهر قزوین میزبان طرح نغمه‌های قرآن است تا سه هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی دوازده سوره کوچک قرآن را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی است که دانش‌آموزان از سوم دی ماه تا پایان اردیبهشت سال آینده طی دوازده هفته در برنامه صبحگاهی مدرسه موفق به حفظ دوازده سوره قرآن کریم خواهند شد.

مسئول رسانه مهد قرآن کریم استان قزوین ادامه داد: صوت نغمه‌های قرآنی، ترتیل استاد پرهیزگار است که سه بار تکرار شده و در بار چهارم دانش‌آموزان آن را قرائت خواهند کرد و دانش آموزان پنجشنبه هر هفته می‌توانند با ارائه حفظ خود در نزد معین قرآنی مدرسه، یا مربی و آزمونگر، مدرک حفظ آن سوره را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان اردیبهشت‌ سال آینده، دانش‌آموزان برتر که موفق به حفظ دوازده سوره شده باشند وارد دوره‌های تکمیلی حفظ در مهد قرآن‌ها و کانون‌های قرآنی خواهند شد. این طرح در مرحله مقدماتی است و ۱۰ مدرسه از سوی مدیران به آموزش و پرورش و مهدقرآن معرفی شده‌اند، که برای هر مدرسه مربی، آزمونگر یا معین قرآنی به صورت رایگان از سوی مهدقرآن معرفی شده و در مدرسه حضور خواهد داشت.

مافی بیان کرد: همزمان و در زیرمجموعه این طرح ۲ کلاس‌ ویژه یکی برای معلمان و دیگری برای اولیای دانش‌آموزان طراحی شده که در صورت رسیدن به جمعیت بیست نفر در مدرسه دایر خواهد شد و در صورتی که آمار از این تعداد کمتر باشد نزدیکترین کانون قرآنی به مدرسه امکان کلاس روخوانی و حفظ را به طور مجزا برای معلمان و اولیای دانش‌آموزان فراهم خواهد کرد.

وی یادآور شد: هر سه طرح نغمه‌های قرآنی دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان از اول فصل زمستان سال جاری تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و امیدواریم که درصد قابل توجهی از این مخاطبان وارد عرصه انس با قرآن و حفظ آیات نورانی قرآن کریم شوند.

مسئول رسانه مهد قرآن کریم استان قزوین گفت: مربی، آزمون‌گیر، طرح درس، انتخاب صوت‌ها و کلیه خدمات را مهد قرآن کریم به‌صورت رایگان در اختیار مدارس قرار خواهد داد و کلیه مهد‌های قرآن کریم و کانون‌های قرآنی شهر قزوین برای انجام این طرح و کار مبارک بسیج شده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: کادر آموزش و پرورش و فعالان عرصه قرآنی استان قزوین که تمایل به مشارکت و پیش‌برد اهداف مهد قرآن دارند می‌توانند با ارسال پیام همکاری به شماره ۰۹۱۹۱۹۰۹۶۰۰ در پیام‌رسان ایتا، یاریگر آموزش و پرورش و مهد قرآن کریم استان قزوین در موفقیت طرح نغمه‌های قرآن باشند.

انتهای پیام
captcha