اُفت سطح رشته اذان در مسابقات قرآن مشهود است
کد خبر: 4108056
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
نگاهی به وضعیت فینالیست‌های مسابقات قرآن اوقاف / ۱

اُفت سطح رشته اذان در مسابقات قرآن مشهود است

نماینده استان یزد در مسابقات سراسری قرآن اوقاف با اشاره به اُفت سطح رشته اذان در این دوره از مسابقات گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بهره‌مندی از اساتید صاحب سبک باعث ارتقای این جایگاه می‌شود.

اکبر شیریزدانی، مؤذن برتر استان یزداکبر شیریزدانی، نماینده استان یزد در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته اذان، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد،‌ گفت: مسابقات کشوری رشته اذان که در استان قزوین برگزار شد، ابعاد مختلفی به همراه داشت. با توجه به اینکه برای اولین‌بار در مسابقات کشوری اوقاف حضور می‌یافتم، دستاوردها و تجربیات بسیار خوبی کسب شد. هر چند موفق به کسب مقامی در این مسابقات نشدم اما به لحاظ کسب امتیاز و آشنایی با مؤذنان برتر سطح کشور و استفاده از تجربیات گذشته آنها، بسیار مفید بود.

شیریزدانی افزود: جای دارد از حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان یزد قدردانی و تشکر داشته باشم، به دلیل حمایت‌ها و پیگیری‌هایی که توسط ایشان صورت گرفت و گلایه‌ای داشته باشم از اداره اوقاف شهرستان تفت که ظاهراً توجهی به فعالان قرآنی شهرستان تفت ندارند. هر چند به عنوان فینالیست استانی در مسابقات شرکت می‌کردم اما با توجه به اینکه اصالتاً تفتی هستم، انتظار می‌رفت از طرف مسئولان اوقاف تفت حرکتی صورت گیرد.

فینالیست مسابقات سراسری قرآن اوقاف با اشاره به برگزاری مسابقات در قزوین گفت: هر چند برای برگزاری این مسابقات زحمات بسیاری کشیده شده و محل اسکان و پذیرایی در سطح خوبی بود اما کیفیت مسابقات قابل توجه نبود، به نحوی که سالن مسابقات از وسایل گرمایشی لازم برخوردار نبود و با سردی فضا همراه بود، با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان باید صدای خود را برای مسابقات آماده می‌کردند، نوشیدنی گرم در دسترس نبود و تنها به آب معدنی سرد اکتفا شده بود.

وی ادامه داد: علی‌رغم آمادگی کامل که از قبل برای مسابقات کسب کرده و از محضر اساتید بزرگوار بهره‌مند شده بودم، متأسفانه به صورت غیرمترقبه‌ای با گرفتگی صدا مواجه شدم و تصمیم گرفتم از مسابقات انصراف دهم که با منع برخی از شرکت‌کنندگان و مسئولان برگزاری مسابقات همراه شد و لذا ادای تکلیفی که بر گردن بنده قرار داده شده بود و به عنوان نماینده استان حضور داشتم، به اجرا پرداختم که متأسفانه امتیاز زیادی به این دلیل از بنده کسر شد.

شیریزدانی گفت: به لحاظ داوری مسابقات انتظار بالاتری وجود داشت هر چند برخی از شرکت‌کنندگان گلایه داشتند و به نظر من داوران این رشته باید از مؤذنان برتر کشور و اساتید این حوزه انتخاب می‌شدند که دارای سبک و یا اذان ضبط و پخش شده در رسانه ملی باشند.

مؤذن برتر استان یزد بیان کرد: در رشته اذان این دوره از مسابقات از 19 استان حضور داشتند اما متأسفانه صدا یا اثر قابل توجه و قابل ثبت و ضبط، مشاهده نکردم و این نشان از افت رشته اذان در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه است که می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی یا بهره‌مندی از اساتید صاحب سبک و تشویق نونهالان و جوانان، ارتقا یابد.

وی در پایان گفت: مؤذنان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد و با افت شدیدی مواجه است که می توان به بی‌انگیزگی در بین مؤذنان و عدم حمایت مسئولان اشاره کرد و البته می‌توان به دوران کرونا نیز اشاره‌ای داشت که وقفه‌ای برای فعالیت مؤذنان در مساجد، حسینیه‌ها و .... ایجاد کرد.

انتهای پیام
captcha