هویت علمی در دوران دانش‌آموزی شکل می‌گیرد
کد خبر: 4107934
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

هویت علمی در دوران دانش‌آموزی شکل می‌گیرد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی و تحصیلی می‌تواند هویت علمی فرد را بسازد، گفت: هویت علمی در دوران دانش‌آموزی به مرور شکل می‌گیرد.

فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس امروز، 27 آذرماه در آئین تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور و افتخارآفرین شیراز لیگ علمی بین‌المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا)، اظهار کرد: اگر فرد به چیزی توجه کند مغز انسان آن مورد را دنبال و به طور کامل آن را رصد می‌کند لذا در راستای تفکرات ما ذهن ما اطلاعات را رصد و در مورد آن‌ها قضاوت می‌کند.

وی با بیان اینکه ممکن است ذهن ما دچار خطای تأیید شود و آنچه را موافق خواسته‌های ذهنی است را تایید کند در حالی که واقعیت چیز دیگری است، افزود: یک پژوهشگر نباید دچار خطای تأیید و یا خطای اجتماعی شود زیرا هویت علمی فرد در دوران دانش‌آموزی به مرور شکل می‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: کسب رتبه‌های علمی و تحصیل مراحل مختلف علمی می‌تواند هویت علمی فرد را بسازد لذا خودشناسی مقدمه‌ای است برای شکل‌گیری هویت فرد و به شخصیت علمی کمک می‌کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: کسی که دچار خطای اجتماعی می‌شود افکار خودش برایش مهم نیست بلکه آنچه برای او مهم است افکار دیگران است.

وی با تصریح اینکه اعتماد به نفس، عزت نفس، عدم خطای اجتماعی و عدم خطای تأیید به تقویت و استحکام هویت علمی می‌شود، گفت: تلاش کنیم ایرانی قوی و پر صلابت در دنیا داشته باشیم که بتواند بیش از پیش در سطح جهان بدرخشد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از تعدادی از دانش‌آموزان شیرازی مدال‌آور افتخارآفرین شیراز لیگ علمی بین‌المللی پیشگامان ایران اسلامی با نام اختصاری پایا تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha