کیفی‌سازی آموزش در رأس دغدغه‌ مدیران باشد
کد خبر: 4107764
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

کیفی‌سازی آموزش در رأس دغدغه‌ مدیران باشد

استاندار کردستان با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی جزو ضروریات امروز به شمار می‌رود، گفت: این مهم باید در رأس دغدغه‌ مدیران و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، شامگاه گذشته، 26 آذرماه در نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی جزو ضروریات امروز کشور به شمار می‌رود، گفت: در نظام اداری کشور و به صورت خاص در سیستم آموزش‌و‌پرورش نیازمند کیفی‌سازی برای بهره‌وری بیشتر هستیم و این مهم باید در رأس دغدغه‌ مدیران و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

وی استان کردستان را جزو استان‌های برتر کشور از حیث استعداد و توانمندی در امور علمی و ورزشی برشمرد و افزود: وظیفه داریم زمینه شکوفایی و بروز و ظهور این استعدادها را فراهم و مشکلات و تنگناها را برطرف کنیم.

استاندار کردستان به وجود و فعالیت برخی مراکز و مؤسسات آموزشی غیر مجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: متولی قانونی صدور مجوز برای فعالیت مراکز آموزشی سازمان فنی‌و‌حرفه ای و آموزش‌و‌پرورش است و دخالت دیگر نهادها و ارگان‌ها در این رابطه غیر قابل قبول است.

وی افزود: گاهی والدین برای این قبیل آموزش‌ها متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند که در نهایت نتیجه چندانی را عاید دانش‌آموزان نمی‌کند و بر همین مبنا لازم است به قانون عمل شود و از فعالیت مؤسسات غیر مجازی جلوگیری به عمل آید.

زارعی‌کوشا یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم پیش‌بینی شده در قانون را اجازه مولدسازی و کسب درآمد برای آموزش‌و‌پرورش از املاک در اختیار ذکر کرد و گفت: آموزش‌و‌پرورش املاک بلا استفاده و بعضا اضافه‌ای در اختیار دارد که می‌تواند نسبت به تجاری‌سازی و مولدسازی آن‌ها اقدام و درآمدهای حاصله را خرج بهبود آموزش و پیشبرد طرح‌های عمرانی مورد نیاز کند.

وی تأکید کرد: تا پایان سال آموزش‌و‌پرورش با تشکیل کمیته‌ای متشکل از ادارات و ارگان‌های ذیربط املاکی را که قابلیت تجاری‌سازی را دارند شناسایی و جهت تهاتر و تغییر کاربری احصا و معرفی کنند.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: از محل مولدسازی املاک در اختیار آموزش و پرورش، سالیانه چند صد میلیارد تومان عایدی برای ارتقای شاخص‌های آموزشی کسب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha