«همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه» در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4107699
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

«همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه» در قم برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه« به همت دبیرخانه همکاری مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و گردهمایی مسئولان دبیرخانه‌های استانی همکاری مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی فردا ۲۷ آذرماه، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادخانی، رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرادخانی، رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی، در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های همایش وحدت حوزه و دانشگاه که امروز 26 آذرماه در خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: دبیرخانه همکاری مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی با اهداف مشخص در بخش‌ها و فازهای مشخص در حال اجرا است.

وی افزود: مقرر شد که در سال اول این ستاد و در ماه آذر سلسله نشست‌هایی در چارچوب یافتن راه‌های توسعه همکاری اجرا شود؛ سه نشست ابتدایی و دوم و سوم در سه هفته متوالی برگزار شد و نشست چهارم نیز روز ۲۷ آذرماه با حضور مدیران عالی حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سه نشست قبلی تلاش شد که این نشست‌ها در دانشگاه و حوزه توسط اساتید دانشگاه و حوزه برگزار شود و در هر نشست یک استاد از حوزه و یک استاد از دانشگاه آزاد به عنوان کارشناس حضور یافتند و مباحث متعدد و هدفمندی نیز مطرح شد.

رئیس کمیته ستاد همکاری حوزه‌های علمیه کشور و دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در نشست اول بیشتر به مفاهیم و بیان تاریخچه وحدت و اهمیت و جایگاه این وحدت اشاره شد.

وی گفت: در نشست دوم، موانع اجتماعی، سیاسی، شناختی و... این وحدت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نشست سوم به برخی از راهکارها و شاخصه‌هایی که می‌تواند به وحدت حوزه و دانشگاه بینجامد پرداخته شد.

مرادخانی اظهارکرد: در نشست چهارم نیز آثار علمی اجتماعی و آثار علمی تفاهم‌نامه پرداخته خواهد شد زیرا این تفاهم نامه را آغاز راهی می‌دانیم که کارکردهای این همکاری مبارک به عرصه عملیاتی شدن وارد می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی هر دو نهاد بیان کرد: پیش تر با وجود فعالیت‌های جزیره‌ای شاهد فعالیت‌های هدفمندی در حوزه وحدت حوزه و دانشگاه نبودیم ولی این گونه ستادها می‌تواند نقش مهمی در عملیاتی شدن این وحدت ایفا کند و ظرفیت‌های پنهان دو نهاد را آشکار کرده و به صحنه بیاورد.

مرادخانی گفت: البته حضور طلاب در دانشگاه آزاد در گذشته نیز وجود داشت و تعدادی از طلاب به عنوان مبلغ فرهنگی در دانشگاه حضور داشتند ولی در ادامه اساتیدی نیز از حوزه وارد دانشگاه آزاد شدند و در گروه‌های علمی موفقیت‌های گسترده‌ای نیز داشتند.

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است که کارگروهی مرکز اساتید حوزه و دانشگاه در کمیته‌های مختلف تشکیل شود و راهکارهای عملیاتی سازی این همکاری را تعیین کنند. این نمایندگان در هر استان نیز انتخاب می‌شوند و این توسعه همکاری را به شکل شتابنده‌تر پیش خواهند برد.

مرادخانی بیان کرد: یکی از شرح وظایف این کارگروه‌ها، شناسایی ظرفیت‌های استانی است زیرا برخی استان‌ها ممکن است چند واحد دانشگاهی و حوزوی داشته باشد و برخی استان‌ها محدودتر است. دبیرخانه در ۳۰ استان فعالیت خود را با حضور نمایندگانی از حوزه و دانشگاه آزاد پیش خواهد برد.

وی گفت: تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی با حوزه‌های علمیه کشور منعقد شده است و دامنه کار این دو مرکز علمی در عرصه‌هایی است که می‌توانند با هم افزایی یک جریان مبارک سهم مهمی دانست.

رئیس دبیرخانه مشترک همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: «همایش تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه» به همت دبیرخانه همکاری مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و گردهمایی مسئولان دبیرخانه‌های استانی همکاری مشترک حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی، با موضوع «آثار علمی، اجتماعی و راهبردهای عملیات‌سازی تفاهم‌نامه حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی» و با سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روز یکشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۵ در سالن امین مجتمع دارالولایه واقع در بلوار انتظار در منطقه جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha