افزایش اعتبار اشتغال‌زایی ایثارگران در ایلام
کد خبر: 4107697
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

افزایش اعتبار اشتغال‌زایی ایثارگران در ایلام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: سال گذشته اعتبار اشتغال‌زایی ایثارگران استان ۴۵۰ میلیارد ریال بود که امسال، این مبلغ به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

جمال اسدی،مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام، عصر امروز، ۲۶ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان که در سالن جلسات بنیاد شهید استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته اعتبار اشتغال‌زایی ایثارگران این استان ۴۵۰ میلیارد ریال بود که امسال و به همت دولت سیزدهم این مبلغ به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با ذکر اینکه این اعتبار ویژه مشاغل خوداشتغال و خانگی هستند، ادامه داد: اعتبار این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ و از اواخر آذرماه جاری پرداخت آن‌ها به متقاضیان واجد شرایط آغاز خواهد شد. این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد با سرانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و برای مشاغل کارگاهی تا سقف سه میلیارد ریال قابل افزایش خواهد بود.

اسدی در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن به جامعه ایثارگران استان، گفت: جامعه هدف این نهاد که تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال وام مسکن دریافت و تا پایان سال ۱۳۹۹ تسهیلات خود را به صورت کامل باز پرداخت کرده باشند، می‌توانند دوباره وام خرید یا احداث بگیرند که مبالغ این تسهیلات  در مناطق شهری چهار میلیارد ریال و در مناطق روستایی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی به تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر و افراد تحت تکفل آن‌ها اشاره کرد و گفت: از مجموع دو هزار و ۱۸۰ فرد مشمول واجد شرایط تبدیل وضعیت تاکنون تبدیل وضعیت دو هزار و ۶۰ نفر انجام و احکام آن‌ها صادر و یا در دست صدور بوده و مابقی نیز مربوط به شرکت‌های پتروشیمی و وابسته به وزارت نفت هستند که در این زمینه رایزنی لازم انجام و اقدام‌های لازم در پتروشیمی در حال انجام بوده و شرکت نفت نیز در حال پیگیری و رفع مشکل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام همچنین به ورود پیکر‌های پاک ۵۷ شهید دوران دفاع مقدس به استان اواخر هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این شهدای گلگون کفن ۶ دی ماه همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) در ایلام تشییع خواهند شد.

وی بیان کرد: شماری از این شهدا در این استان خاکسپاری و مابقی این پیکر‌های مطهر به معراج شهدای تهران منتقل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha