برگزاری بیستمین جشنواره‌های رضوی در 16 استان کشور
کد خبر: 4107651
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

برگزاری بیستمین جشنواره‌های رضوی در 16 استان کشور

مدیر رویدادهای فرهنگی هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از برگزاری بیستمین جشنواره رضوی در سال جاری در 16 استان خبر داد و گفت: جشنواره «آوها و نواهای رضوی» امسال در شیراز برگزار می‌شود.

جشنواره‌های رضویبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین سیدی، مدیر رویدادهای فرهنگی هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و دبیر علمی سوگواره «رواق سرخ» امروز، 26 آذر در نشست خبری این رویداد که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویداها از اولویت‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های رضوی در هر سال اظهار کرد: امسال در ۱۶ استان از کشور بیستمین دوره از جشنواره‌های رضوی را برگزار می‌کنیم و جشنواره «آوها و نواهای رضوی» امسال در شیراز برگزار می‌شود.

سیدی با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) افزود: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با توجه به رویدادهایی که به شکل غیر منتظره رخ می‌دهد به برگزاری رویدادهایی می‌پردازد که «رواق سرخ» نیز با هدف معرفی حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار شده است.

وی، برگزاری رویدادهای ادبی و شعر را در ثبت وقایع تاریخی موثر دانست و اظهار کرد: شعر در میان مردم و کشور ما همواره تاثیرگذار بوده و سعی شده است تا در سوگواره رواق سرخ، جنایت تروریست‌ها از طریق زبان شعر معرفی شود تا در اذهان نقش پررنگی داشته باشد.

مدیر رویدادهای فرهنگی هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه باید وقایع تاریخی را با سرایش و زبان هنر در بند بکشیم، گفت: هنر مواد نگهدارنده اتفاقات تاریخ است و وقایع با هنر پایدار می‌شوند.

وی با اشاره به شمار آثار ارسالی به سوگواره «رواق سرخ» ادامه داد: 465 اثر در کمتر از 40 روز از زمان اعلام به سوگواره رواق سرخ ارسال شد که 200 اثر به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در نهایت با بررسی 40 اثر به صورت دقیق، 10 اثر به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شده‌اند.

سیدی اضافه کرد: به دو نفر اول برگزیده مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه سفر به کربلای معلی به نیت شهدای این حرم مطهر اهدا خواهد شد و به پنج نفر نیز مبلغ سه میلیون تومان کمک هزینه سفر به عتبات عالیات در ایران اهدا می‌شود.

سیدی از برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره «رواق سرخ» در دارالعباده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: این مراسم با برگزاری کارگاهی با موضوع شعر آیینی و نقد و بررسی اشعار شعرای برگزیده همراه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha