جهاد تبیین از نیازهای اساسی جامعه امروز است
کد خبر: 4107594
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
شهردار کرج:

جهاد تبیین از نیازهای اساسی جامعه امروز است

شهردار کرج گفت: بدون تردید جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است، لذا استراتژی ما باید با رویکرد جهاد تبیین باشد تا راهگشای بسیاری از مشکلات باشیم و بتوانیم فرهنگ شهید و شهادت را به‌درستی و با روشنگری انتقال دهیم.

مهرداد کیانی شهردار کرج

به گزارش ایکنا از البرز، مهرداد کیانی، شهردار کرج، 26 آذرماه در جلسه‌ای که به‌منظور تشکیل هیئت اندیشه‌ورز جهت برگزاری یادواره «شهدای دبیرستان شهیدستان کرج» با حضور نماینده دانش‌آموزان مناطق شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جامعه نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت است.

وی افزود: برای شهدا و شهادت ادبیات زیبایی را می‌توان به کاربرد و سخن‌سرایی کرد ولی ماندگاری این سخنان و تأثیر آن در جوانان موضوعی است که باید مدنظر گرفت. بنده توفیق این را داشتم که در خانواده شهیدپرور به‌ دنیا آمده‌ و بزرگ شدم و شاهد رفتار، تفکرات و سکنات آن‌ها بوده‌ام و توفیق این را داشتم در مقطعی از عمرم در خصوص شهدا مستندسازی کنم و با دیدار از خانواده‌ای معظم شهدا، نظرات، خاطرات و نکات برجسته در خصوص شهدا را جمع‌آوری و ثبت و ضبط کنم.

شهردار کرج با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود، امنیت و استقلال را به ما هدیه دادند، گفت: باید روش زندگی شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهیم تا بتوانیم در مسیر درست گام برداریم. شهدا افرادی بودند که از همه چیز خود گذشتند تا این نظام و انقلاب باقی بماند و امروز این ارزش‌ها و نظام مانند گوهری ارزشمند دست ماست که باید برای حفظ آن کوشا باشیم.

کیانی تأکید کرد: این شهدا بودند که از آرزوهای خود گذشتند و در راه حفظ نظام و ارزش‌های آن خون‌هایشان را هدیه کردند؛ پس ما وظیفه داریم که امروز در خدمت نظام باشیم و از آن حمایت و حفاظت کنیم.

وی گفت: علی‌رغم اینکه امروز در تنگنای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم ولی گوهرهایی دست ما است که با تأسی از راه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، پشتوانه انقلاب هستند و همواره هراسی را در دل دشمن ایجاد می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین گفت: بدون تردید جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است، لذا استراتژی ما باید با رویکرد جهاد تبیین باشد تا راهگشای بسیاری از مشکلات باشیم و بتوانیم فرهنگ شهید و شهادت را به‌درستی و با روشنگری انتقال دهیم.

یادآور می‌شود، در این نشست دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران شهدا نظرات خود را در خصوص برگزاری هرچه بهتر یادواره «شهدای دبیرستان شهیدستان کرج» بیان کردند.

انتهای پیام
captcha