انتقاد موجب پیشرفت جامعه می‌شود
کد خبر: 4107365
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

انتقاد موجب پیشرفت جامعه می‌شود

امام جمعه ایلام با بیان اینکه انتقاد‌ها موجب پیشرفت جامعه خواهد شد، گفت: اگر مسئولی که مخاطب انتقاد است قدرت حضور بین مردم و پاسخگویی را ندارد، بودن چنین مسئولی برای نظام هزینه دارد و باید کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی تبار،امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، امروز، ۲۵ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی بزرگ ایلام برگزار شد، گفت: خدا را سپاسگزاریم که به استان ما توفیق داد که میزبان پیکر پاک شهدای جاویدالاثری باشیم که در طول هشت سال دفاع مقدس جان خود را در راه آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی فدا کردند.

کریمی‌تبار افزود: این ستاره‌های درخشان تا روز شهادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) مهمان مردم استان هستند و در آن روز با دستان خداجوی مردم استان مورد تشییع و تکریم قرار خواهند گرفت و جا دارد از مردم شهید پرور مهران تقدیر کنیم که به زیبایی به استقبال این فرشتگان نجات بخش ما آمدند.

وی اظهار کرد: امروزه شرایط سختی داریم که برای همه ما آزمون بزرگی است و باید تلاش کنیم با سربلندی از این آزمون بیرون بیاییم و اگر ناامنی ایجاد شود، بازاریان هم امنیتی ندارند و غارتگران اموال مردم را در روز روشن غارت می‌کنند و لذا باید کاری نکنیم که وضعیت بدتر شود باید برای بهبود آن تلاش کنیم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: استان ما استان محرومی است و جوانان ما نیازمند اشتغال هستند، اگر بخواهیم اشتغال برای جوانان و بیکاران ایجاد شود نیاز است که سرمایه‌گذاری و کارخانه ایجاد شود و کسی که سرمایه دارد و سرمایه‌گذاری می‌کند به دنبال امنیت است و اگر در جایی امنیت نباشد هیچ سرمایه‌گذاری سرمایه خود را در معرض نابودی قرار نخواهد داد.

کریمی‌تبار با بیان اینکه اصناف و بازاریان ما سابقه درخشانی در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب داشته و دارند، تأکید کرد: دشمنان در تلاش هستند که بازاریان را با اهداف شوم خود همراه کنند، ولی بازاریان ما چنین کاری را دون شان خود می‌دانند و با باز کردن مغاز‌ها تیر یاسی بر قلب این دشمنان خواهند زد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: باید مراقب باشیم که از دین برای دنیای خود هزینه نکنیم که نتیجه معکوس خواهد داشت و همراهی با دشمن به خاطر تهدید و یا تطمیع، دین انسان را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: از همه مردم خوب استان تقدیر می‌کنم که به رغم تبلیغات گسترده دشمن در فضای حقیقی و مجازی، تهدید‌های ناجوانمردانه، مردم با دشمنان و براندازان همراه نشدند و اولین لحظه ممکن صف خود را از دشمن جدا کردند هر چند آنان تلاش‌های مذبوحانه‌ای انجام می‌دهند و به طور قطع به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

کریمی‌تبار تصریح کرد: کسی که با به دست گرفتن سلاح گرم و سرد، امنیت جامعه را تهدید می‌کند و امنیت اقتصادی، جانی و روانی جامعه را به هم می‌ریزد، حکم محارب دارد و حساب محارب از معترض و منتقد جداست.

امام جمعه ایلام گفت: اگر کسی منتقد و معترض است باید فضای جامعه به گونه‌ای باشد که به راحتی و با آرامش خاطر انتقاد و اعتراض خود را به گوش مسئولان برساند و این انتقاد‌ها موجب پیشرفت جامعه خواهد شد، اگر مسئولی که مخاطب انتقاد است قدرت حضور در بین مردم و پاسخگویی را ندارد، بودن چنین مسئولی برای نظام هزینه دارد و باید کنار گذاشته شود.

انتهای پیام
captcha