هدف دشمن دوری ایران از محور مقاومت است
کد خبر: 4107355
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

هدف دشمن دوری ایران از محور مقاومت است

امام جمعه نرماشیر گفت:‌ هدف دشمن این است که ایران چنان درگیر مسائل و بحران‌های داخلی شود که به اجبار از فعالیت‌های هسته‌ای خود و حمایت از محور مقاومت دست بردارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی امام جمعه نرماشیر

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام‌ جمعه نرماشیر، امروز، ۲۵ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوا گفت: یکی از عواملی که سبب تقوا می‌شود دوری جستن از دوستان ناباب و پیوند با دوستان خوب است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۲۳ سوره فجر به اهمیت نماز پرداخت و گفت: در زمان مرگ آثار نماز متوجه انسان است زیرا در آن زمان هیچ یک از دارایی‌های انسان متوجه او نیست و تنها اعمال و نماز کمک کننده هستند.

امام جمعه نرماشیر در خطبه دوم به جنگ ترکیبی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: به بهانه حوادث اخیر قطعنامه‌ای برای لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن تهیه‌ و تصویب شد. کسانی که بانیان اصلی آن بودند ازجمله آمریکا، انگلیس و فرانسه خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق زنان در دنیا شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف از اینگونه اقدامات به انزوا کشاندن ایران و اعمال فشار حداکثری است، افزود: کسانی که در دنیا نقض کرامت انسانی زنان را در قالب عقیم سازی اجباری زنان معلول و مهاجر، افزایش خشونت و نقض حقوق زنان سیاه پوست و قاچاق زنان را در پرونده دارند نباید حرف از حقوق زنان بزنند.

حجت‌الاسلام منصفی ادامه داد: جمهوری‌اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ چند هزار ساله و آموزه‌های اسلامی پرچمدار حفظ حقوق واقعی زنان است. از روزی که انقلاب به پیروزی رسید حمایت از کرامت ذاتی زنان جزو اولویت‌های نظام قرار گرفت و امروز رتبه اول برابری حق تحصیل و عدالت آموزشی را در دنیا داریم.

وی با بیان اینکه حذف ایران از کمیسیون مقام زن نه تنها در راستای حمایت از زنان ایرانی نیست بلکه سبب نقض حقوق زنان ایرانی می‌شود، گفت: امنیت اجتماعی از بزرگترین و گواراترین نعمت‌های الهی است که با نعمت سلامتی برابری می‌کند. در این ایام دشمنان ملت ایران از جمله رژیم صهیونیستی تلاش کرد که با ایجاد جنگ داخلی و قومی کشور را به آشوب بکشاند و ملت را به جان هم بیندازد و عملیات ترور خرابکارانه را نیز به عنوان مکمل اجرا کند.

امام جمعه نرماشیر با بیان اینکه هدف دشمن این است که ایران چنان درگیر مسائل و بحران‌های داخلی شود که به اجبار از فعالیت‌های هسته‌ای خود و حمایت از محور مقاومت دست بردارد، به بحران‌های اخیر و اعتراضات سراسری در آلمان اشاره کرد و افزود: استانداردهای دوگانه در نظام قدرت ظالمانه دولت‌های غربی را شاهد بودیم. آلمان که اکنون ضربه شست جزئی مخالفان داخلی را بر علیه دولت خود چشیده است با همه قدرت با آنها مقابله می‌کند اما در مواجهه با چنین اقدامات مشابهی در سایر کشورها واکنش متفاوتی نشان داد.

حجت‌الاسلام منصفی در پایان به در پیش بودن شب یلدا اشاره کرد و گفت: رسوم ملی فرصتی برای تقویت سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام
captcha