ضرورت حمایت دستگاه‌های اجرایی از تولید داخل
کد خبر: 4107280
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

ضرورت حمایت دستگاه‌های اجرایی از تولید داخل

رئیس جمهور گفت: هر کالایی که تولید داخل استانی دارد دستگاه‌های اجرایی نباید از خارج خریداری کنند و برخی از استان‌های کشور در حوزه صنایع تبدیلی توازن ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، امشب ۲۴ آذرماه در سفر به خراسان‌جنوبی و نشست طلایه داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی با اشاره به مفید بودن این نشست برای بیان نقطه نظرات سرمایه گذاران، تصریح کرد: دولت باید با فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و کارآفرینان صحبت کند تا راه هموار شود.

وی افزود: این نشست‌ها برای همواره شدن مسیر برای شروع کارهای علم پایه و دانش بنیان خواهد بود و اینکه در این حوزه اتفاقی نیفتد و یا اتفاق متناسب با خواسته‌ها رخ ندهد خواسته ما نیست.

رئیس جمهور بیان کرد: کار با گفتن در یک جلسه تمام نمی‌شود و موضوعات را باید به عنوان یک مسئله پیگیری کنیم و اینکه تنها به یک مسئول و مدیرکل ارجاع دهیم راضی کننده نیست.

رئیسی ادامه داد: کشور ظرفیت‌های مختلف و ثروت عظیم دارد و اگر از این فرصت استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ کار در حوزه اشتغال زایی و سرمایه گذاری به دست افسران جنگ اقتصادی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما در حوزه اقتصادی به نتایج مطلوب برسیم، تصریح کرد: شورای معادن استان را تشکیل دهید و موانع پیش رو در رونق صادرات سنگ را بررسی کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه شاید به واسطه خشکسالی تنها بتوانیم چند محصول را کشت و تولید کنیم ولی زنجیره این محصولات از تولید تا فرآوری و صادرات را باید تکمیل کرد، افزود: اقتصاد معدن می‌تواند در جامعه تولید قدرت کند.

رئیسی با بیان اینکه در مجموع فعالیت‌های اقتصادی و تولید برای کشور تولید قدرت می‌کند، گفت: در حوزه معدن باید زیر ساخت‌هایی چون آب و برق و راه انجام شود و این مورد نیز با بخشنامه قابل انجام است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مانند رزمندگان دفاع مقدس نیاز به کار شبانه روزی داریم و بخش خصوصی و تعاون در اقتصاد باید فعال و از آن حمایت شود.

رئیسی با بیان اینکه حقوق دولتی معادن نیز بر اساس استخراج می‌تواند قائل بررسی شود و این مورد باید به صورت کارشناسی انجام شود، اظهار کرد: اینکه بخش خصوصی می‌گوید نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش داریم حرف حق است و باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر کالایی که تولید داخل استانی دارد دستگاه‌های اجرایی نباید از خارج خریداری کنند و برخی از استان‌های کشور در حوزه صنایع تبدیلی توازن ندارند؛ درست است که با قیمت دستوری مشکل حل نمی‌شود، اما باید بررسی کنیم که چه باید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد و این موارد نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد، ادامه داد: باید به بخش خصوصی میدان داد و موانع پیش روی آن را رفع کرد؛ بخش تعاونی ما هم باید آمادگی و میدان پیدا کند و فعال شود.

وی بیان کرد: میدان دادن به بخش خصوصی نیازمند تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است که باید بخش دولتی برنامه‌ریزی کند بخش خصوصی بتواند سرمایه در گردش داشته باشد و سرمایه در گردش هم قابل بازگشت است.

رئیس جمهور با تاکید بر ورود مدیران به موضوع مالیات، یادآور شد: دستگاه ایکس ری از نیازمندی‌های گمرک بوده و در این زمینه یکی از تولیدکنندگان کار ارزشمندی انجام داده؛ لذا این موضوع در گمرک ضرورت دارد چراکه ورود و خروج بار را تسریع می‌کند و اقدامات لازم باید در سریعترین زمان انجام شود.

انتهای پیام
captcha